Αρχική Η ΕΠΙΦΟΊΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ. To Kλεμμένο Smart της Σαλονίκης

Η ΕΠΙΦΟΊΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ. To Kλεμμένο Smart της Σαλονίκης

Πριν πολλά χρόνια, ένας επισκέπτης του γέροντα Παΐσιου, διηγείται το εξής περιστατικό. Ήμουν παρών κάποτε στο κελί του γέροντα μαζί με άλλους τρεις επισκέπτες κι έναν Γάλλο ο οποίος δεν μιλούσε καθόλου ελληνικά. Όταν ήρθε η σειρά του να μιλήσει με τον γέροντα, πήγανε πιο πέρα και για ένα τέταρτο της ώρας συνομιλούσαν καθισμένοι στα κούτσουρα. Τους βλέπαμε που συζητούσαν με ενδιαφέρον. Πώς επικοινωνούσαν αφού δεν υπήρχε κοινή γλώσσα επικοινωνίας; Ο ξένος έφυγε χαρούμενος. Ικανοποίηση φαινόταν έκδηλη στο πρόσωπό του.

Πολλές φορές εξάλλου εμείς οι άνθρωποι καλούμαστε στη ζωή μας να πάρουμε μία κρίσιμη απόφαση ενώ συγχρόνως είμαστε σε δίλημμα για την ορθότητα ή όχι αυτής. Αναλόγως βέβαια του αποτελέσματος και της θετικής έκβασης της απόφασης, συχνά λέγεται η φράση από τους τρίτους. ΤΗΝ ΕΠΙΦΟΊΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ ΕΊΧΕΣ;

Κάτι ανάλογο προφανώς συνέβη και με τον Άγιο Παΐσιο ο οποίος ενώ δεν ήξερε Γαλλικά ωστόσο κατάφερε με τη γλώσσα της πίστεως και με τη χάρη του Αγίου πνεύματος να συνεννοηθεί με τον Γάλλο πολίτη.

Ο όρος Άγιο Πνεύμα χρησιμοποιείται από τις θρησκείες που βασίζονται στην Αγία Γραφή έτσι ώστε να περιγράψει είτε τη θεία δύναμη που βρίσκεται σε ενέργεια είτε το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.

Σύμφωνα βέβαια με τη χριστιανική διδασκαλία το Άγιο πνεύμα είναι μία από τις τρεις υποστάσεις ή πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, δηλαδή του ενός και μοναδικού Θεού. Επομένως το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός και συ προσκυνείται και δοξάζεται με τον Πατέρα Θεό.

Σύμφωνα με την Αγία γραφή το Άγιο Πνεύμα αποτελεί τη θεία δύναμη που ενέπνευσε τους προφήτες να προφητεύουν τη γέννηση του Ιησού Χριστού και τα πάθη του. Εντονότερα όμως παρουσιάζεται το πνεύμα του Θεού στην Καινή διαθήκη. Κατά τη βάπτιση του Χριστού εμφανίζεται με τη μορφή Περιστερίου ενώ ακούγεται συγχρόνως η φωνή του Θεού Πατέρα (θεοφάνεια), αλλά και στην Πεντηκοστή ως μία θεία ενέργεια που εμπνέει τους μαθητές του Χριστού να μιλούν διάφορες γλώσσες. Από τον Κύριο, το Άγιο πνεύμα αποκαλείται και Παράκλητος.

Η Πεντηκοστή είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της πίστεώς μας.είναι μεγάλο γεγονός και όλοι θα πρέπει να πανηγυρίζουμε γιατί χωρίς την κάθοδό του Αγίου πνεύματος δεν θα είχαμε τα μυστήρια της εκκλησίας μας. Δυστυχώς όμως ποιος συγκινείται από αυτό το γεγονός σήμερα; Ενώ είμαστε ευαίσθητοι στα μικρά και μηδαμινά, είμαστε αναίσθητοι στα μεγάλα και υψηλά. Η αίτια της αδιαφορίας μας είναι η απιστία.

Σταματήσαμε να πιστεύουμε στην ύπαρξή του πνευματικού κόσμου. Πιστεύουμε μόνο στην ύλη. Έτσι λοιπόν οι άπιστοι θα πούνε. Εγώ δεν βλέπω το Άγιο πνεύμα, πώς θα πιστέψω; Πιστεύω με αυτά που βλέπω. Όμως πολλά είναι αυτά που δεν βλέπουμε αλλά υπάρχουν. Παραδείγματος χάρη ο αέρας.  Δεν τον βλέπουμε αλλά τον αναγνωρίζουμε από τις ενέργειές του. Κουνάει για παράδειγμα τα φύλλα των δέντρων ή δίνει κίνηση.

Με τη βοήθεια των πανιών στα ιστιοφόρα. Είναι δυνατός, τον αισθανόμαστε, τον αναπνέουμε. Δεν βλέπουμε το ηλεκτρικό ρεύμα αλλά υπάρχει. Ανάβει τις λάμπες και με τη βοήθεια του λειτουργεί τις ηλεκτρικές συσκευές. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να το δει με τα φυσικά του μάτια το Άγιο πνεύμα διότι είναι Θεός.

Όπως δεν μπορούμε να δούμε τον Θεό πατέρα και τον Θεό Υιό.αλλά το Άγιο Πνεύμα έγινε ορατό και αισθητό με τις εκδηλώσεις του την ημέρα της Πεντηκοστής. Φαίνεται τότε το Άγιο Πνεύμα σαν ένας αέρας δυνατός που γέμισε το σπίτι όταν ήταν μαζεμένοι οι Απόστολοι. Φάνηκε σαν πύρινες γλώσσες που καθεμιά κάθισε στα κεφάλια των Αποστόλων.

Την κάθοδο του την είδαν πολλοί άνθρωποι στα Ιεροσόλυμα. Ενώ οι Αποστολοι ήταν αγράμματοι ψαράδες,άρχισαν να κηρύττουν και μάλιστα να τους καταλαβαίνουν παρόλο που όλοι δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα. Με το κήρυγμα των Αποστόλων άρχισε να πιστεύουν άνθρωποι οι οποίοι έως τότε ήσαν πολέμιοι του.

Έτσι λοιπόν ο μικρός κύκλος των μαθητών του Χριστού από δεκάδες έγιναν χιλιάδες άνθρωποι και αργότερα εκατομμύρια. Όλο αυτό το γεγονός ήταν μία Τρανή απόδειξη της ύπαρξης του Αγίου Πνεύματος

Το Άγιο πνεύμα μας αναγεννά πνευματικά με τη βάπτιση μα με το Χρίσμα μας δίνει τις δωρεές του και μας εγράφει ως μέλη της εκκλησίας του Χριστού, συμμετέχοντας μετέπειτα στα θεία μυστήρια.

Όταν κάποιος μετανοεί για τις αμαρτίες του ενεργεί σε αυτόν το Άγιο πνεύμα. Όταν κάποιος κλαίει για τις αμαρτίες του, όταν κάποιος κάνει μία χριστιανική πράξη φιλανθρωπίας Και αυταπάρνησης, όταν κάποιος δέχεται το μαρτύριο για το Χριστό με υπομονή και καρτερία εκεί ενεργεί το Άγιο πνεύμα.

Μέχρι σήμερα η ορθόδοξη εκκλησία δέχεται την εκπόρευση μόνο από τον Πατέρα, Ενώ κατά την καθολική εκκλησία το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό. Η διαφορά αυτή είναι γνωστή ως FILIOGUE.

Από τη διδασκαλία του Χριστού επίσης προέρχεται και το δόγμα ότι το Άγιο Πνεύμα είναι η τρίτη υπόσταση της Αγίας Τριάδος. Για αυτό ο Χριστος είπε.(μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντας αυτά εις το όνομα του ,Πατρός,του Υιού και του Αγίου Πνεύματος), παρουσιάζοντας τα τρία πρόσωπα όμοια και αδιαίρετα ως προς το έργο της Σωτηρίας του ανθρώπου.

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος είναι κινητή. Εορτάζεται πάντα την ημέρα Δευτέρα, 7 εβδομάδες μετά το Πάσχα και είναι η επόμενη ημέρα από την Κυριακή της Πεντηκοστής.

Σε πολλά μέρη της χώρας μας την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται πανηγυρικές εκδηλώσεις οι οποίες κατά κάποιο τρόπο σηματοδοτούν την έναρξη του καλοκαιριού αλλά και των καλοκαιρινών διακοπών.δυστυχώς όμως λόγω της πανδημίας του κορωνιού και των μέτρων που έχουν ληφθεί, αυτού του είδους οι εκδηλώσεις ειδικά για φέτος είναι απαγορευτικές δίνοντας έτσι ένα πλήγμα στην παράδοση του τόπου μας.

Υπάρχει ένα σενάριο κατά το οποίο ο ανθρώπινος παράγοντας συνέβαλε, τόσο στη δημιουργία όσο και στην εξάπλωση του θανατηφόρου ιού. Εάν ισχύει κάτι τέτοιο εύχομαι ειλικρινά μέσα από την καρδιά μου ΝΑ ΈΡΘΕΙ Η ΕΠΙΦΟΊΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΣΎΓΧΡΟΝΟ ΆΝΘΡΩΠΟ έτσι ώστε να αποφύγει την καταστροφή του.

Τα λέγαμε κιόλας.

Το κλεμμένο smart της Θεσσαλονίκης.

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: