Georgiou Club
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ: Georgiou Club
Αρχική ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ Η Ουράνια θεϊκή ομάδα.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ Η Ουράνια θεϊκή ομάδα.

Το 1948 ο Κώστας Κοφινιώτης έγραφε για τον Παναθηναϊκό.

«Το χίλια εννιακόσια οκτώ ιδρύθη στην Ελλάδα ο πιο μεγάλος σύλλογος η πιο καλή ομάδα»

3.200 π.Χ. Στην Αττική ο πατέρας Ουρανός “ενώνεται” με την μητέρα γη. Ο καρπός της “ένωσης” είναι ένας γιος, ο Κέκροπας.

Ο Κέκροπας ιδρύει έναν μικρό οικισμό πάνω σε έναν μικρό λόφο όλο βράχους (τον λόφο της Ακρόπολης).

Είναι ο πρώτος οικισμός μιας ουράνια πόλης. Η Αθήνα είναι η αρχαιότερη ιστορικά καταγεγραμμένη πόλη της Ευρώπης. Δύο θεοί ερίζουν για το όνομά της και την προστασία της.

Ο Ποσειδώνας θεός του υγρού στοιχείου και η Αθηνά θεά της Σοφίας, της ευφυΐας και της γνώσης. Η θεά Αθηνά κερδίζει την μονομαχία και ο μικρός οικισμός ονομάζεται Αθήνα.

Η Αθήνα είναι ουράνια πόλη γιατί ο ιδρυτής της είναι γιος του Ουρανού αλλά ταυτόχρονα και θεϊκή πόλη γιατί την προστατεύει η θεά Αθηνά.

Η Αθήνα ήταν και είναι η Ουράνια θεϊκή πόλη του παγκόσμιου πολιτισμού. Η πόλη αναπτύσσεται ραγδαία και τον 5ο π.Χ. αιώνα είναι το μεγαλύτερο εμπορικό πολιτιστικό και στρατιωτικό κέντρο του τότε γνωστού κόσμου.

Το 490 π.Χ. οι Πέρσες εισβάλουν στη Ελλάδα και επελευάνουν για να κατακτήσουν τις ελληνικές πόλεις.

Όμως στις 12 Αυγούστου 490 π.Χ. γίνεται η μάχη του Μαραθώνα, η πιο κομβική μάχη που άλλαξε την ροή της Ιστορίας.

Η Κοιλάδα του Μαραθώνα είναι ένα από τα πιο ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία του πλανήτη. Εκεί το πρωί της 12 Αυγούστου 490 π.Χ. 10.000 Αθηναίοι και 1.000 Πλαταιείς στέκονται απέναντι σε 100.000 Πέρσες (και τους συμμάχους τους).

Η μάχη ξεκινάει το πρωί όταν ξαφνικά μέσα στις τάξεις των Αθηναίων εμφανίζεται ο Εχετλαίος. Έχει όψη αγρότη, κρατάει στο ένα χέρι μια ασπίδα, έχει μακριά γένια που καλύπτουν την ασπίδα και στο άλλο χέρι κρατάει ένα υπερεξελιγμένο όπλο που εκτοξεύει ακτίνες λέιζερ. Ο Εχετλαίος εξοντώνει μέσα σε 2 ώρες που κρατάει η μάχη χιλιάδες Πέρσες. Όταν η μάχη τελειώνει, ο Εχετλαίος εξαφανίζεται μυστηριωδώς όπως ακριβώς εμφανίσθηκε στο πεδίο της μάχης. Ο απολογισμός είναι 6.400 νεκροί Πέρσες και μόλις 192 Αθηναίοι και Πλαταιείς.

Αυτή η αναλογία νεκρών είναι ένα εντελώς αφύσικο και παράδοξο στρατιωτικό φαινόμενο. Τη συμμετοχή του Εχετλαίου στη μάχη του Μαραθώνα περιγράφουν οι ιστορικοί Ηρόδοτος (βιβλίο “Ερατώ”), Πλούταρχος (βιβλίο “Πότεροι Αθηναίοι”) και Παυσανίας (βιβλίο “Αττικά”). Ονομάζεται Εχετλαίος γιατί η λαβή του όπλου του μοιάζει με εχέτλη (λαβή αρότρου).

Φυσικά κανένα σύγχρονο σχολικό βιβλίο Ιστορίας δεν αναφέρει την παρουσία του Εχετλαίου στην μάχη του Μαραθώνα γιατί τα κέντρα εξουσίας που ελέγχουν την γνώση και την πληροφόρηση και οι Έλληνες πολιτικοί δούλοι τους αποκρύπτουν επιμελώς την υπερτεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων και τις χωροχρονικές μεταφορές που συμβαίνουν πολύ συχνά στην Μυθολογία. (Η Μυθολογία είναι κωδικοποιημένη προϊστορία – ο Δαίδαλος και ο Ίκαρος πετούσαν με πτητικές συσκευές προσαρμοσμένες στους ώμους και στα χέρια τους).

Μετά την μάχη και το 478 π.Χ. αρχίζει η κλασσική περίοδος του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού.

Η Αθήνα γίνεται από τότε μέχρι σήμερα η παγκόσμια πολιτισμική πρωτεύουσα. Το λαμπρότερο δημιούργημα της εποχής (εκτός από τις τεράστιες φιλοσοφικές σχολές) είναι ο Παρθενώνας που μέχρι σήμερα είναι παγκόσμιο πολιτισμικό μνημείο.

Ο Παρθενώνας με την πυραμίδα της Γκίζας και τον Ναό του Σολομώντα αποτελούν ένα ισχυρότατο ενεργειακό και μαγνητικό τρίγωνο. Για τους Εβραίους ο Παρθενώνας είναι ο 2ος Ναός του Σολομώντα.

Ο Παϊρόζ που χρησιμοποιεί σαν όχημα τον Παναθηναϊκό διεκδικεί την έκταση του Βοτανικού για να ανοικοδομίσει ένα ξενοδοχείο με θέα τον Παρθενώνα και να προσελκύσει σημαντικό κομμάτι Εβραίων Τουριστών.

Η ιστορία της Ουράνιας θεϊκής πόλης συνεχίζεται με σκαμπανεβάσματα μέχρι το 1908 ώσπου στις 3/2/1908 μια υπέρλαμπρη ομάδα ιδρύεται στην Αθήνα από τον Γιώργο Καλαφάτη, ο Παναθηναϊκός.

Ο Καλαφάτης αθλητής του Πανελληνίου και εραστής του ποδοσφαίρου λαμβάνει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1906 με την ποδοσφαιρική ομάδα του Πανελληνίου. Στον Πανελλήνιο όμως αμέσως μετά καταργείται το ποδοσφαιρικό τμήμα για χάρη του στίβου.

Όμως ο Καλαφάτης ονειρεύεται ένα αμιγώς ποδοσφαιρικό σύλλογο που να καλύπτει όχι μόνο την Αθήνα αλλά και όλη την Ελλάδα. Έτσι φεύγει από τον Πανελλήνιο με 35 άλλους αθλητές και ιδρύει τον ΠΟΑ  (Ποδοσφαιρικός Όμιλος Αθηνών) στις 3 Φεβρουαρίου 1908.

Φυσικά ο Παναθηναϊκός σαν γνήσιο παιδί μιας ουράνιας θεϊκής πόλης δεν μπορεί να είναι παρά ένας Ουράνιος θεϊκός σύλλογος.

Το 1910 ο Κωστής Παλαμάς γράφει :

“πρωί και λιοπερίχυτη και λιοκαλ’ είναι η μέρα και η Αθήνα ζαφειρόπετρα στης γης το δαχτυλίδι. Το φώς παντού κι όλο το φώς κι όλο το φως τα δείχνει”.

 

Τα λόγια του Παλαμά είναι η τέλεια απεικόνιση του Παναθηναϊκού που δίνει περισσότερη λάμψη στην ζαφειρόπετρα Αθήνα της γης το δαχτυλίδι.

Ο Παναθηναϊκό Αθλητικός Όμιλος είναι το αρχαιότερο εν ενεργεία αμιγώς ποδοσφαιρικό σωματείο της χώρας αφού ιδρύθηκε με αποκλειστικό αντικείμενο το ποδόσφαιρο.

Είναι ένας από τους πλέον δημοφιλείς συλλόγους στην Ελλάδα.

Γήπεδο και έδρα του ΠΟΑ αποτελεί το οικόπεδο ιδιοκτησίας Καραπάνου επί της οδού Πατησίων 76 εκεί που σήμερα βρίσκεται η ΑΣΟΕΕ.

Το 1911 ο ΠΟΑ μετονομάζεται σε Πανελλήνιο Ποδοσφαιρικό Όμιλο (Π.Π.Ο.). το 1022 ο σύλλογος παίρνει την τελική του ονομασία Παναθηναϊκός Αθλητικός Όμιλος (Π.Α.Ο.) αποτελώντας πλέον έναν πολυαθλητικό Όμιλο με σήμα το τριφύλλι που είχε καθιερωθεί ήδη από το 1918.

Τα χρώματα του Παναθηναϊκού, το πράσινο και το άσπρο. Το πράσινο είναι το κυρίαρχο χρώμα στην φύση. Συμβολίζει την νέα ζωή (γέννηση), την άνοιξη, την ελπίδα, την αιώνια νεότητα, την ανάπτυξη, την ασφάλεια, την ισχύ και την γαλήνη.

Το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα, την ευγενή άμιλλα, την ελπίδα, την αναγέννηση, τον δίκαιο ανταγωνισμό.

Το τριφύλλι του Παναθηναϊκού σχεδιάστηκε το 1918 από τον τότε διευθυντή της Εθνικής Πινακοθήκης και μέλος του συλλόγου Γεώργιο Χατζόπουλο. Το τριφύλλι συμβολίζει την ισορροπία ανάμεσα στο πνεύμα, την ψυχή και το σώμα. Τις τρεις κοσμικές διαστάσεις, το μήκος, το πλάτος και το ύψος, και την αρμονία μεταξύ τους. Την Αγία Τριάδα (κοιτά τον προστάτη της Ιρλανδίας Αγ. Πατρίκιο – γι’ αυτό είναι και τα εθνικό σύμβολο της Ιρλανδίας), την καλοτυχία, την γονιμότητα (των τίτλων), την αναγέννηση και την αιώνια ζωή.

Ο Παναθηναϊκός χρησιμοποιούσε σαν πρώτο γήπεδο το οικόπεδο επί της οδού Πατησίων 76 ιδιοκτησίας Καραμάνου. Στις 3 Μαρτίου 1922 ο Δήμος Αθηναίων παραχώρησε τον χώρο στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 160 στον Παναθηναϊκό. Εκεί βρίσκεται το σημερινό γήπεδο – “για την ανέγερσιν χώρου αθλοπαιδιών” σε αντάλλαγμα του οικοπέδου στην Πατησίων 76.

Η οριστική παραχώρηση του γηπέδου από τον Δήμο Αθηναίων στον Παναθηναϊκό έγινε με έγκριση της Δ΄ Εθνοσυνέλευσης (1924 – 1929). Η εγκριτική απόφαση δημοσιεύθηκε στο υπ’ αρ. 165/1924 φύλλο της εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Στις 16/3/2017 το ΣΤΕ αποφασίζει τελεσίδικα ότι το γήπεδο ανήκει στον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό. Το γήπεδο ευρίσκεται στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 160 της Λεωφόρου που ενώνει τους Αμπελόκηπους με την οδό Πατησίων. Το όνομά της η Λεωφόρος το πήρε από την κόρη του βασιλιά Γεωργίου Α’ και της βασίλισσας Όλγας πριγκίπισσας Αλεξάνδρας που πέθανε το 1891 χρονιά που ολοκληρώθηκε η κατασκευή της λεωφόρου.

Το 1924 τοποθετούνται οι πρώτες ξύλινες εξέδρες. Το 1931 τοποθετούνται μαζί με τις ξύλινες και τσιμεντένιες εξέδρες.

Κατά τη διάρκεια της κατοχής το γήπεδο επιτάσσεται από τους κατακτητές Γερμανοϊταλούς. Ο τότε διευθυντής Αντώνης Βρεττός μετέτρεψε τους απρόσιτους χώρους του γηπέδου σε χώρους αντίστασης εξοπλισμένους με ραδιόφωνα ενώ 4 ημέρες πριν την αποχώρηση των γερμανών ο Βρεττός ύψωσε την Ελληνική σημαία στο γήπεδο την πρώτη της Ελεύθερης Αθήνας.

Το 1948 έγινε το πρώτο γήπεδο που διέθετε προβολείς.

Το 1959 λειτούργησε το πρώτο κλειστό γυμναστήριο της Ελλάδας “Ο τάφος του Ινδού”.

Νονός ο τότε έφορος μπάσκετ της ομάδας Τάσος Στεφάνου από την ομώνυμη ταινία του Φρίτσ Λάνγκ. Από το 1981 το επίσημο όνομα του γηπέδου είναι “Απόστολος Νικολαΐδης”  προς τιμήν του “Πατριάρχη του Παναθηναϊκού” και ιστορικού προέδρου από το 1974 – 1979. (Υπήρξε παράγοντας του Παναθηναϊκού σε διάφορες θέσεις περίπου 40 χρόνια).

Το τριφύλλι γιγαντώνεται και τα φύλλα του καλύπτουν όλη την Ελλάδα και όχι μόνο.

Είναι η ομάδα με τις πιο μεγάλες Ευρωπαϊκές πορείες όχι μόνο για την συμμετοχή της στον τελικό του κυπέλλου πρωταθλητριών και του διηπειρωτικού κυπέλλου το 1971 αλλά και για τις δύο συμμετοχές στα ημιτελικά του κυπέλλου πρωταθλητριών και Champion League to 1985 και 1986. Άθλος που δεν το έχει επιτύχει καμία άλλη ελληνική ομάδα κάνοντας το όνειρο του Καλαφάτη πραγματικότητα.

Πολλοί μεγάλοι αθλητές φόρεσαν την φανέλα του Παναθηναϊκού σε όλες τις εποχές και σε όλα τα αθλήματα. Εκατοντάδες οι διακρίσεις των αθλητών του. Πρωταθλητές Ελλάδος, πρωταθλητές Ευρώπης, Παγκόσμιοι πρωταθλητές, Αργυροί Ολυμπιονίκες, Παγκόσμιοι rekordmen.

Σήμερα ο Παναθηναϊκός διατηρεί 22 τμήματα που διακρίνονται σε όλα τα αθλήματα. Εκατοντάδες οι επιτυχίες του συλλόγου. Στο ποδόσφαιρο ο Παναθηναϊκός έχει κατακτήσει:

20 Πανελλήνια Πρωταθλήματα

18 Κύπελλα Ελλάδος

3 Κύπελλα Σούπερ Καπ Ελλάδος

1 Βαλκανικό Κύπελλο

1 Κύπελλο μεγάλης Ελλάδος.

 

Το μπάσκετ ανδρών είναι η πιο πετυχημένη ομάδα σε ομαδικό άθλημα της χώρας. Έχει κατακτήσει :

6 Πρωταθλήματα Ευρώπης

36 Πρωταθλήματα Ελλάδος

18 Κύπελλα Ελλάδος

1 Διηπειρωτικό Κύπελλο (1996)

 

Σημαντική στην ιστορία του συλλόγου ήταν η ανάμειξη στην διοικητική της ευγενούς οικογένειας Γιαννακόπουλου. (ευγενής για το τεράστιο – αθόρυβο – φιλανθρωπικό της έργο με τη στήριξη αναξιοπαθούντων ατόμων μεταξύ των οποίων και ο τρομπετίστας του Ολυμπιακού Αττίλιο και οι οικογένειες των άδικα “χαμένων” παιδιών της Θύρας 7. Την θυσία των οποίων τιμούν όλοι οι Παναθηναϊκοί οπαδοί).

Η προεδρία των αδελφών Γιαννακόπουλοι είναι ίσως η πιο λαμπρή σελίδα στην ιστορία του συλλόγου. Δύο είναι τα γεγονότα που ξεχωρίζουν στην μακρόχρονη ένδοξη ιστορία του τριφυλλιού.

Η πρώτη δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από την “ονειρική” παρουσία του Παναθηναϊκού στον τελικό του Κυπέλλου πρωταθλητριών Ευρώπης στις 2 Ιουνίου 1971 στο ιστορικότερο γήπεδο της Ευρώπης το Γουεμπλεϋ.

Ο Παναθηναϊκός βρέθηκε απέναντι στην ανερχόμενη υπερδύναμη του ποδοσφαίρουστον Αίαντα (Άγιαξ) της Ολλανδίας. Μια αμιγώς Ελληνική ομάδα απέναντι σε μια ομάδα με ελληνικό όνομα. Ο Άγιαξ εκείνης της εποχής καθιέρωσε το “ολοκληρωτικό ποδόσφαιρο” που παίζεται μέχρι σήμερα.

Με αστέρια παγκόσμιας εμβέλειας όπως ο Κροϊφ, ο Νέσκενς, ο Ρετ, ο Χουσλώφ και τόσοι άλλοι.

Ο Παναθηναϊκός σε αυτό το παιχνίδι εφάρμοσε το σύστημα του μεγάλου Καζαντζάκη που έλεγε : “Μην καταδέχεσαι να ρωτάς, θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε; Πολέμα!”

“Πολέμησε” και έχασε με το τιμητικό 2-0 από μια παγκόσμια ποδοσφαιρική υπερδύναμη. Το δεύτερο ιστορικό παιχνίδι γίνεται στο γήπεδο της Λεωφόρου την Άνοιξη του 1942.

Οι Γερμανοί έχουν επιτάξει το γήπεδο αλλά ο Παναθηναϊκός και η ΑΕΚ κλείνουν φιλικό παιχνίδι τα έσοδα του οποίου είχαν κανονίσει να δοθούν στο Νοσοκομείο Σωτηρία όπου νοσηλεύονταν εκατοντάδες αθλητές.

Οι Ναζί κατακτητές δεν βλέπουν με “καλό μάτι”το παιχνίδι.

Ορίζουν διαιτητή Αυστριακό αξιωματικό των δυνάμεων κατοχής ενώ ζητούν και μεγάλο μέρος των εσόδων.

Το γήπεδο της Λεωφόρου είναι κατάμεστο από 15.000 θεατές.

Οι δύο ομάδες μπαίνουν στον αγωνιστικό χώρο αγκαλιασμένες με αποφασισμένους ποδοσφαιριστές.

Οι δύο αρχηγοί, ο κρητικός του ΠΑΟ και ο Κλεάνθης Μαρόπουλος της ΑΕΚ έχουν αποφασίσει να μην αγωνισθούν.

Ανεβαίνουν στην κερκίδα και εξηγούν στους φιλάθλους ότι το παιχνίδι κάτω από τους όρους των Γερμανών δεν πρόκειται να γίνει.

Όλοι μαζί παίκτες και φίλαθλοι σαν λάβα ορμούν στον αγωνιστικό χώρο και διαλύουν τα πάντα. Από τις εναπομείναντες ξύλινες εξέδρες μέχρι τα δοκάρια φωνάζοντας αντιφασιστικά συνθήματα.

Τα επεισόδια πήραν μεγάλη έκταση και γρήγορα σχηματίστηκε μια ογκώδης αντιφασιστική διαδήλωση η πρώτη στην Αθήνα που ταρακούνησε την πρωτεύουσα αφού οι συγκεντρωμένοι έκαναν πορεία μέχρι την Ομόνοια όπου τους διαλύουν μονάδες των Γερμανών. Όμως το ΟΧΙ του Αθηναϊκού λαού είχε ακουστεί σαν βροντή παντού. Τιμή και δόξα ανήκει και στον ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού Μίμη Πιερράκο που έπεσε με το όπλο στο χέρι στο Πόγραδετς το 1940 υπερασπιζόμενος την ιερή Ελληνική γη. Το 1958 ο Λέανδρος Παπαδόπουλος ερμηνεύει σε μουσική και στοίχους του Γιώργου Μουζάκη και του Γιώργου Οικονομίδη τον σύγχρονο ύμνο του Παναθηναϊκού (τον οποίο ερμήνευσε ιδανικά το 1962 ο Γιάννης Βογιατζής).

 

“Σύλλογος μεγάλος, δεν υπάρχει άλλος

δεν υπάρχει άλλος πιο δυναμικός.

Και χιλιάδες φίλοι, μόλις δουν τριφύλλι

ΖΗΤΩ λένε ο Παναθηναϊκός!”

Τραπεζικός

 

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: