Φεύγει ο Μύθος…. Άιρτον Σένα

Όσα χρόνια και εάν περάσουν εκείνη η Κυριακή, Πάσχα, πρωτομαγιά του 1994 δεν θα ξεχαστεί ποτέ.. Ο Αyrton στρίβει στην στροφή ταμπουρέλο στην πίστα της Ιμόλα χτυπάει στο τοίχο με 250χλμ και περνά στην αιωνιότητα! Ο κορυφαίος κατά πολλούς οδηγός όλων των εποχών..Ο θάνατός του προκαλεί θλίψη σε ολόκληρο τον κόσμο.. Η Βραζιλία βυθίζεται στο πένθος..Στην κηδεία του σπουδαίου οδηγού βρέθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια κόσμος στους δρόμους της γενέτειρας του στο Σάο Πάολο..

Ο Αyrton ήταν δυναμικός ως χαρακτήρας, αυθόρμητος, ευχάριστος αλλά και ταυτόχρονα πίστευε στον Χριστό τόσο δυνατά όσο οριακά οδηγούσε.. Τι να πρώτο θυμηθεί κάποιος από τα 10 χρόνια καριέρας του.. Τις 41 νίκες που είχε; Τις εντυπωσιακές προσπεράσεις; Τους ταχύτερους γύρους; τους αμέτρητους καυγάδες εντός και εκτός πίστας με τον Prost; Οδήγησε συνολικά για 4 ομάδες! Την Τολεμαν, την Λότους, την Μκλάρεν όπου πήρε και τους 3 παγκόσμιους τίτλους και τέλος για την Γουίλιαμς!

Σε αγώνες με βροχή πέταγε.. Σε απόλυτους γρήγορους γύρους το ίδιο! Όταν έφθανε πίσω από μονοθέσια και γέμιζε με το κίτρινο κράνος του τους αντιπάλους καθρέφτες των άλλων πιλότων τους έπιανε τρόμος γιατί ήξεραν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μείνει πίσω τους.. Εγώ πέρα από τους 3 παγκόσμιους τίτλους που κατέκτησε με την Μκλαρεν-Χοντα το 1988,1990 και 1991 θα σταθώ σε 3 σημεία στην καριέρα του..

Το πρώτο στις δοκιμές του Μονακό το 1988! Εκεί ήταν σχεδόν 1,5 δεύτερο από τον Προστ.. Ο ίδιος είχε πει ότι οδηγούσε από ένστικτο πιστεύοντας ότι είχε περάσει σε άλλη διάσταση.. Το δεύτερο το 1991 κερδίζει για πρώτη φορά το γκραν πρι της πατρίδας του έχοντας μείνει μονάχα με την έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο του για τους τελευταίους 10 γύρους και ο αγώνας να διεξάγεται με μικτές συνθήκες..

Και τέλος ο απόλυτος αγωνιστικός γύρος! Εκκίνηση στο γκραν πρι του Ντουονιγκτον το 1993.. ξεκίνα 5ος μέχρι το τέλος του γύρου είχε ανέβει με τρομερά προσπέρασματα στην πρώτη θέση! Αυτός έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ο κορυφαίος γύρος στην ιστορία του σπορ! Για την ιστορία είχε περάσει τον Σουμάχερ, τον Χιλ, τον Προστ..

Το 1994 φεύγει από την Μκλαρεν όπου είχε μείνει για 6 αγωνιστικές σεζόν όπου μετά την φύγει την Χόντα είχε χάσει πολύ σε δύναμη και ταχύτητα και πάει στην Ουίλιαμς… Εκείνη την χρονιά στα 2 πρώτα γκραν πρι ξεκινά με 2 pole position αλλά οι νίκες πάνε στον Σουμάχερ και στην Μπένετον.. Ο Γερμανός πλέον είναι το αντίπαλο δέος του Βραζιλιανου.. Στην Ιμόλα ο Σένα ήθελε να ξεκινήσει την αντεπίθεση του.. Παίρνει την pole position εκείνο το Σάββατο που χάθηκε στην πίστα ένας άλλος οδηγός ο Ρόναλντ Ρατσεμπεργκερ..

Ο Σένα ήταν ιδιαίτερα σκεπτικός πριν την εκκίνηση.. Φαινόταν στο βλέμμα του.. Είχε μαζί του μια σημαία της Αυστρίας προς τιμή του αδικοχαμένου οδηγού… ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΜΑΙΟΥ ΩΡΑ 15:10…Ο Αyrton στρίβει στην ταμπουρελο ο Σουμαχερ τον ακολουθεί από πίσω… Σαν να ήθελε η ιστορία να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο.. Τα λόγια του ακόμα ηχούν στα αυτιά μας.. Οι αγώνες είναι στο αίμα μου, είναι κομμάτι της ζωής μου..

Είναι η ίδια μου η ζωή! Όσα χρόνια και εάν περάσουν εκείνη η πρωτομαγιά δεν θα ξεχαστεί ποτέ.. Δεν μπαίνω στη συζήτηση εάν αυτός η ο Σουμαχερ είναι ο καλύτερος πιλότος όλων των εποχών..Ο ιστορικός του μέλλοντος θα το δείξει.. Ο Σένα όμως είχε αυτό που δεν είχε ο Σουμαχερ.. Ήταν ίνδαλμα για ένα ολόκληρο έθνος… Η εθνική Βραζιλίας κατέκτησε 2 μήνες μετά το παγκόσμιο κύπελλο στα γήπεδα της Αμερικης και το αφιέρωσε σε εκείνον.. Όπως και να έχει ξεχώρισε για ένα και κύριο.. Έκανε το ανέφικτο εφικτό στην πίστα και η οδήγηση του ήταν πάντα εκρηκτική όπως ο χαρακτήρας του..

 

 

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΖΕΛΟΣ

Διαβάστε Περισσότερα