H «παρέλαση» των κοριτσιών αλά Μόντι Πάιθον ESR
Θα δούμε και πολλά άλλα τα προσεχή χρόνια αν δεν αποφασίσει η πολιτική ηγεσία της χώρας να καταργήσει επιτέλους τις μαθητικές παρελάσεις που δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα στη γνώση της ιστορίας και στην εθνική μας αυτογνωσία. Χρόνια τα λέω και τα φωνάζω… Αντ’ αυτού λοιπόν τι; Δίνω ένα παράδειγμα·την ημέρα της εθνικής γιορτής αντί για τον συνήθη τρόπο εορτασμού (ποιήματα,παρέλαση κ.τ.λ) μία διάλεξη που να περιλαμβάνει ενημέρωση για τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ γεγονότα εκείνων των ημερών·ενημέρωση για την παγκόσμια πραγματικότητας της εποχής,πορεία των επιχειρήσεων,κατάθεση μαρτυριών επιζώντων,παρουσίαση στα παιδιά της καθημερινότητας τότε στη χώρα μας…
Τι κόστισε στη χώρα η τριπλή εισβολή-κατοχή; Τι συνέβη στην ανατολική Μακεδονία στη βουλγαρική ζώνη κατοχής; Τι σήμαινε να είσαι τραυματίας στο μέτωπο; Τι ήταν τα κρυοπαγήματα και γιατί άφησαν ανάπηρους τόσους στρατιώτες μας; Τι φορτίο κουβαλούσε ένας οπλίτης της εποχής; Πως ήταν ένα τηλέφωνο εκστρατείας; Πως γινόταν ο ανεφοδιασμός και τι έτρωγαν οι φαντάροι μας; Να τονίσω ότι ένα μέρος αυτού του υλικού θα ήταν καλό να να συγκεντρώνεται ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.
Επίσης ανάλυση-συζήτηση των συνθηκών που επικρατούσαν σε άλλες χώρες (πχ Ιταλία του Μουσσολίνι,ναζιστική Γερμανία,Ηνωμένο Βασίλειο,Γαλλία,Ιαπωνία,ΗΠΑ κτλ).Και όλ’ αυτά με συμμετοχή ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ,επιστημόνων της περιοχής που μπορούν να μιλήσουν για κάποιο από αυτά τα θέματα (πχ γιατρών) η ακόμα και κάποιων στρατιωτικών που θα μπορούσαν να κάνουν ακόμα και επιχειρησιακή ανάλυση των εχθροπραξιών…
Και όλ’ αυτά ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ Η ΜΗ ΧΡΟΙΑ ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΘΩΣ ΕΝΗΛΙΚΙΩΝΟΝΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ Ν’ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ.Μέσα από τέτοιες διαδικασίες ψηλαφείται η αλήθεια και ο σημερινός μαθητής μυείται στον υπέροχο κόσμο της ιστορίας ενώ ταυτόχρονα αρχίζει ν’ αντιλαμβάνεται τον τιτάνιο αγώνα που έδωσαν οι προηγούμενες από εμάς γενιές των συμπατριωτών μας αψηφώντας προβλέψεις και στατιστικές,μιά πραγματική σπουδή στη υπερήφανη αποκοτιά και στη συλλογική υπέρβαση.
Ζητάω πολλά;Όχι!Δώστε τέτοια κίνητρα στα παιδιά και θα πάθετε τη πλάκα σας!Η πολύχρονη πείρα μου στη μέση εκπαίδευση με κάνει να πιστεύω ότι μιά τέτοια αλλαγή πορείας στον τρόπο εορτασμού των εθνικών επετείων θα απογείωνε την ποιότητα της γνώσης στα παιδιά και δεν θα επικρατούσε αυτό το απίστευτο αλαλούμ στις απαντήσεις τους όταν η ερώτηση που τους τίθεται είναι «Τι γιορτάζουμε σήμερα;». Αλήθεια ο αντίστοιχος υποτομέας παιδείας του υπουργείου θρησκευμάτων τι θα έλεγε;
Ήδη κρυφογελάω…Ως προς το ίδιο το συμβάν εκφράζω τον σκεπτικισμό μου.Η πρωτοβουλία τους αυτή απέτυχε διότι,κατά τη γνώμη μου,δεν θα έπρεπε να μπεί στο παιχνίδι το εθνικό μας σύμβολο και επίσης απευθύνθηκαν σ’ ένα κοινό που εδώ και ογδόντα χρόνια έχει μάθει να θεωρεί τη παρέλαση ως την ύψιστη εκδήλωση πατριωτισμού…