Η γέννηση εγκληματιών σε μία κοινωνία κρίσης Sons Of Football

Το διαδεδομένο κινηματογραφικό έργο του Τοντ Φίλιπς παρουσιάζει το άσπλαχνο πρόσωπο της κοινωνίας απέναντι στους πολίτες και την περιθωριοποίηση τους. Η εκτενής πλοκή επιτυγχάνεται στην αναβίωση της ιστορίας ενός παρανοϊκού εγκληματία – δημιούργημα της ποπ κουλτούρας – του Τζόκερ.

Ο σκηνοθέτης κατόρθωσε να απελευθερώσει την θαυμάσια υποκριτική του Χοακίν Φοίνιξ και να εμφανίσει στην μεγάλη οθόνη, την ζωή ενός κοινωνικά αποκλεισμένου ατόμου με ιδιαιτερότητες. Η δημοφιλής ταινία στέκεται απέναντι μας, φανερώνοντας την αληθινή φύση της σημερινής κοινωνίας. Ένα αποκρουστικό και επιφανειακό περιβάλλον, φερόμενο υπεροπτικά σε ανθρώπους αδύναμους, που αναζητούν τη βοήθειά μας. Στο εν λόγω έργο, θύμα της κοινωνίας αποτελεί ο Άρθουρ. Επιλέγοντας ο Φίλιπς ως κοινωνικό θύμα τον πιο παράλογο και αιμοδιψή εγκληματία, μας υπενθυμίζει την υπαιτιότητα της κοινωνίας στη γέννηση εγκληματιών.

Ο Άρθουρ αποτελεί ένα άτομο διαφορετικό. Αδυνατεί να εξωτερικεύει τους φόβους, τις σκέψεις και την αγωνία για το βίο του. Ένας άνθρωπος εγκαταλελειμμένος από τα μάτια των πολιτών. Παρά την πάσχουσα ψυχική του διαταραχή και την έλλειψη αυτοπεποίθησης, ο ίδιος αντιμετωπίζεται πρωτίστως απαξιωτικά στο περιβάλλον εργασίας. Περιφρόνηση, σωματική βία και αδιαφορία στην εσωτερική του κραυγή. Δακτυλοδεικτούμενος για ό,τι του συμβαίνει. Χωρίς τη παραμικρή βοήθεια, ο πρωταγωνιστής αντιμετωπίζει, παράλληλα, την καχυποψία συνανθρώπων, βιώνοντας το εχθρικό βλέμμα σε κάθε βήμα της καθημερινότητάς του.

Στην αναζήτηση ενός συμπαραστάτη – ακροατή των προβληματισμών του, ο Άρθουρ ακολουθεί τη ρουτίνα άτυπων επισκέψεων σε ψυχολόγους. Η λαμβάνουσα αντιμετώπιση καταγράφεται σε έγγραφα συγκεκριμένου πλαισίου. Μέσω ερωτήσεων τυπικής διαδικασίας, ο αρμόδιος αποτυγχάνει να κατανοήσει την εγκλωβισμένη του προσωπικότητα. Η αίσθηση της εγκατάλειψης και η μοναχικότητα του Άρθουρ κορυφώνεται στη σχέση με τον οικογενειακό του κύκλο. Υπομένοντας σε πρώιμη ηλικία την βία από τη μονάκριβη μητέρα του, συνειδητοποιεί την περιφρόνηση και τη μεταχείριση, που έλαβε ήδη από τότε.

Ο Τοντ Φίλιπς συνδέει, λοιπόν, άψογα το φαινόμενο της κοινωνικής φοβίας και αποκλεισμού με τον πιο μοχθηρό κακό του κινηματογράφου, τον Τζόκερ. Σαφώς και οι παραπάνω λόγοι δεν αποτελούν συγχωροχάρτι για έναν στυγερό και παράφρονα εγκληματία. Το ύφος, όμως, της σημερινής κοινωνίας προσθέτει ένα ακόμη λιθαράκι στη πλάση τέτοιου είδους χαρακτήρων. Απομονωμένοι και εσωτερικά παγιδευμένοι, ορισμένοι άνθρωποι αναζητούν την εξιλέωση. Ωστόσο, η λύτρωση, στη προκειμένη περίπτωση, πηγάζει από τα πιο βαθειά και μοχθηρά μας αισθήματα.

Sons Of Football

Διαβάστε Περισσότερα