Η ιστορία της Nike στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα I Al Jazeera

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη της Nike ώς έναν απο τους μεγαλύτερους κολοσούς αθλητικών ειδών στις ποδοσφαιρικές ομάδες.  Το ταξίδι της αμερικανικής εταιρείας που ξεκίνησε το 1971 με την δημιουργία μιας αποτυχημένης μπότας  με την ονομασία «The Nike», καταλήγοντας εν τέλει στην παγίωση του Brand name της Nike ως το συνώνυμο του σύγχρονου ποδοσφαίρου.

Θα προσπαθήσουμε με μία ματιά μέσα απο το κοντινό μας παρελθόν, να δούμε πως ο αμερικανικός κολοσσός κατάφερε να εδραιωθεί στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο καθώς και τον ρόλο της Nike μέσα απο την ιστορία των Euro, την διοργάνωση στην οποία την κατέστησαν ως μία απο τις πιο γνωστές μάρκες του πλανήτη!!!

Euro 1996

Η Νike ήρθε αργά  στην ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική σκηνή, σε αντίθεση με τις Αdidas, Umbro και Diadora οι οποίες έντυναν τις κορυφαίες ευρωπαικές ομάδες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70 και του ’80 αλλά και την δεκαετία του 1990 προτού η Νίke κάνει την πρώτη της απόπειρα να εισχωρήσει στο ευρωπαϊκό και διεθνές ποδόσφαιρο.

Στο Euro του 1996 στα γήπεδα της Αγγλίας, η Ιταλία ήταν η πρώτη ομάδα που ντύθηκε με εμφανίσεις τις Nike και παρόλο που ήταν μια υπέροχη εμφάνιση για την εποχή, δεν είχε καν το χαρακτηριστικό «Swoosh» που έχει γίνει άμεσα αναγνωρίσιμο ως το βασικό brand της Nike έως και σήμερα. 

Euro 2000

Η Nike απο το 1996 είχε μία πορεία σταθερά αυξανόμενη με ομάδες οι οποίες την επέλεγαν ώς την επίσημη φανέλα τους και το Euro 2000 ήταν μία διοργάνωση στην οποία η Nike είχε σχεδόν μπεί στο πετσί πολλών ομάδων! Η Ιταλία στο συγκεκριμένο τουρνουά είχε επιλέξει την κλασική Ιταλική Rode Di Kappa, αφήνωντας την Nike, πράγμα απολύτως φυσιολογικό για την Σκουάντρα Τζούρα, η οποία πάντα θέλει να κάνει την διαφορά.

Η Νike είχε αρχικά συμφωνήσει με την Πορτογαλία ενώ παράλληλα είχαν επιτευχθεί συμφωνίες τόσο με το Βέλγιο αλλά και την Ολλανδία. Η Ολλανδική εμφάνιση τράβηξε όλα τα βλέμματα στο συγκεκριμένο τουρνουά, ειδικά για το στιλ της και μαζί με την Πορτογαλία, η Nike είχε δύο συμμετοχές τουλάχιστον έως τους ημιτελικούς της διοργάνωσης.

Με τις δύο ομάδες στους ημιτελικούς να φορούν Nike, ήταν κάτι που καθιέρωνε την Αμερικάνικη εταιρεία ως έναν απο τους σημαντικούς παίχτες στην ευρωπαϊκή σκηνή. Το Euro 2000 είχε αρκετούς ποδοσφαιριστές που φορούσαν παπούτσια της Nike. Η Βραζιλία είχε αναδείξει αρχικά τα Nike Tiempo και Mercurial στα μέσα της δεκαετίας του 1990, τα οποία φόρεσαν επίσης οι Thierry Henry και 0 Patrick Kluivert, οι οποίοι κέρδισαν το τρόπαιο με την Εθνική ομάδα της Γαλλίας στον τελικό του Euro 2000.

Euro 2004

Η Πορτογαλία μαζί με την Ολλανδία είχαν γίνει οι επίσημoι εκπρόσωποι της Nike στην ευρωπαϊκή και Διεθνή σκηνή. Φορούσαν περήφανα Νike για άλλη μια φορά στο Euro του 2004 και παρέμειναν πιστοί στη μάρκα μέχρι και σήμερα. Οι δύο έφτασαν στους ημιτελικούς για άλλη μια φορά, με τον Κριστιάνο Ρονάλντο να πετυχαίνει το γκολ και να στέλνει την Πορτογαλία στον τελικό, στον οποίο η Εθνική μας ομάδα σήκωσε το κύπελλο και την Adidas να κερδίζει την NIKE στον τελικό της Πορτογαλίας! 

O Κριστιάνο Ρονάλντο ήταν ίσως μια πολύ έξυπνη κίνηση για τη Nike. Είχε σιωπηρά υπογράψει μια αποκλειστική συμφωνία μαζί τους πριν από την συμφωνία της Nike με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ το 2003. Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτέλεσε βασικό ρόλο στην άνοδο της εμβληματικής μπότας Mercurial Vapor – η οποία έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της Nike τα επόμενα χρόνια με τον Cristiano να εξακολουθεί να φορά τα συγκεκριμένα παπούτσια ακόμα έως και σήμερα!!

Euro 2008

Η Ρωσία ήταν μεταξύ εκείνων των ομάδων που προστέθηκαν στην λίστα των Εθνικών ομάδων που φόρεσαν την Nike πριν από το Euro του 2008, αλλά αναμφισβήτητα η Ισπανία ήταν αυτή που έκανε τα περισσότερα για την Nike, παρά το γεγονός ότι Φούριας Ρόχας φορούσαν Adidas!!! Η ομάδα του Vicente Del Bosque βρισκόταν στην αρχή μιας εποχής που θα κυριαρχούσε στο παγκόσμιο στερέωμα και παρόλο το γεγονός ότι η Αdidas έντυσε τους παίχτες της Ισπανίας, ορισμένοι από τα αστέρια της είχαν συμφωνίες με την Nike.

Ο Φερνάντο Τόρες, που έπαιζε με τα Nike Total 90s, σημείωσε το νικητήριο γκολ εναντίον της Γερμανίας στον τελικό, ενώ οι συμπαίκτες του Αντρες Ινέιστα, Κάρλες Πουόλ και Σέργιο Ράμος ήταν μεταξύ των Ευρωπαίων πρωταθλητών που φορούσαν παπούτσια της Nike.

Euro 2012

Πλέον ως πρωτοπόροι και του εκσυγχρονιστή του ποδοσφαίρου, η Nike ήταν ο πιο αντιπροσωπευόμενος προμηθευτής εμφανίσεων στους τελικούς του 2012. Το 2007, είχαν μεγαλώσει τόσο πολύ που κατάφεραν να αγοράσουν έναν από τους κύριους ανταγωνιστές τους την Umbro. Αυτό σήμαινε ότι παρείχαν εμφανίσεις για εννέα από τις 16 χώρες – κυρίως ομάδες όπως η Αγγλία, η Σουηδία και η Δημοκρατία της Ιρλανδίας, που τόσα χρόνια φορούσαν Umbro.!!!

Μεταξύ των ντεμπούτων της Nike ήταν και η Γαλλία, που άλλαξε την φανέλα της απο την Αdidas, μετά την κακή τους εμφάνιση στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2010. Ο Φερνάντο Τόρες, ο οποίος φορούσε την φανέλα της Αdidas με τα ίδια παπουτσια Nike Total 90s, κέρδισε το Euro σκοράροντας το 3 γκολ των ισπανών με την Ισπανία να κερδίσει το τουρνουά.

Euro 2016

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 και του 2010, ο Ρονάλντο μεγάλωσε με τη μάρκα Nike Football, εδραιώνοντας τον εαυτό του όχι μόνο ως ένας από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο, αλλά και ως ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών. Η άνοδος του ήρθε για να καθορίσει τη μακροχρόνια συνεργασία της Πορτογαλίας με τη Nike, καθώς οι Πορτογάλλοι θα φορούσαν για 5η φορά την Nike σε πέντε ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ενώ συνεχίζουν να φορούν την ίδια εταιρεία και στο φετινό Euro 2021.

Η καλύτερη στιγμή του Κριστιάνο με την φανέλα της Πορτογαλίας ήρθε στο Euro 2016 στη Γαλλία, καθώς τους βοήθησε να κερδίζουν τον τίτλο και να σβήσουν την ρετσινιά της απώλειας του Euro το 2004 απο την Ελλάδα μέσα στο ίδιο τους το σπίτι.

Παρόλο που σκόραραν μόλις έξι φορές στην κανονική διάρκεια των παιχνιδιών του τουρνουά, νίκησαν τη Γαλλία μετά από παράταση στον τελικό, επιτρέποντας στον Ρονάλντο να πάρει για πρώτη φορά στα χέρια του το Ερωπαικό τρόπαιο. Αυτή ήταν επίσης η πρώτη φορά που μια ευρωπαϊκή Εθνική ομάδα της Nike κέρδισε ένα μεγάλο τουρνουά. 

Euro 2020

Και φτάσαμε το φετινό Euro με καθυστέρηση ενός χρόνου, όπου η Πορτογαλία μπαίνει ως πρωταθλήτρια και ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση της διοργάνωσης

Η Ολλανδία επίσης κάνει την επιστροφή της στο Euro, ενώ και η Αγγλία θα είναι μία από τις εννέα ομάδες που θα φορέσουν την φανέλα της Nike. Αυτό που έχει καταφέρει η Nike τα τελευταία 25 χρόνια είναι εξαιρετικό αλλά και συνάμα δύσκολο να εδραιωθεί σχεδόν σε πολλές ομάδες του παγκοσμίου στερεώματος, ενώ πρίν απο 25 χρόνια ξεκινόυσε μόλις με μία μόνο ομάδα, αυτή της Ιταλίας, στο παρθενικό της Τουρνουά στην Αγγλία!

Al Jazeera

Διαβάστε Περισσότερα