Η ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) (1984-1994) |Δ. Παπασυμεών

Το δεύτερο αφιέρωμα για το WRC αφορά τη δεκαετία 1984-1994, όπου  διανύουμε τα τελευταία δύο χρόνια της Group B, ενώ μία νέα εποχή ξεκινά με πρωταγωνίστρια την Ιταλική Lancia να σαρώνει τους τίτλους και στη συνέχεια τη σκυτάλη να παίρνει η Ιαπωνική, Toyota.

1984 2ος τίτλος για την Audi, με τον  Blomqvist πρωταγωνιστή

Τη χρονιά εκείνη η Audi «έδειξε τα δόντια της» και επέστρεψε στην κορυφή του πρωταθλήματος, κατακτώντας για 2η φορά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Στους οδηγούς ο , Σουηδός, Stig Blomqvist πήρε τη σκυτάλη από τον ομόσταυλό του Hannu Mikkola και στέφθηκε πρωταθλητής.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (21-27 Ιανουαρίου)

Walter Röhrl (Audi Quattro A2)

Σουηδία (10-12 Φεβρουαρίου)

Stig Blomqvist (Audi Quattro A2)

Πορτογαλία (6-11 Μαρτίου)

Hannu Mikkola (Audi Quattro A2)

Σαφάρι (19-23 Απριλίου)

Björn Waldegård (Toyota Celica TCT)

Κορσική (3-5 Μαΐου)

Markku Alén (Lancia Rally 037 evo)

Ακρόπολις (28-31 Μαΐου)

Stig Blomqvist (Audi Quattro A2)

Νέα Ζηλανδία (23-26 Ιουνίου)

Stig Blomqvist (Audi Quattro A2)

Αργεντινή (27 Ιουλίου  –  1 Αυγούστου)

Stig Blomqvist (Audi Quattro A2)

Χιλίων Λιμνών (24-26 Αυγούστου)

Ari Vatanen (Peugeot 205 Turbo 16)

Ακτή Ελεφαντοστού ( 31 Οκτωβρίου – 5 Νοεμβρίου)

Stig Blomqvist (Audi Quattro A2)

Μεγάλη Βρετανία (25-29 Νοεμβρίου)

Ari Vatanen (Peugeot 205 Turbo 16)

1985 1ος τίτλος για την  Peugeot

Η Γαλλική ομάδα κυριάρχησε εκείνη τη χρόνια και κατέκτησε τόσο το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όσο όμως και τον οδηγών, με τον Timo Salonen να κερδίζει τον τίτλο του Πρωταθλητή, με το Peugeot 205 T16 Ε2.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (26 Ιανουαρίου – 1 Φεβρουαρίου)

Ari Vatanen (Peugeot 205 T16)

Σουηδία (15-17 Φεβρουαρίου)

Ari Vatanen (Peugeot 205 T16)

Πορτογαλία (6 – 9 Μαρτίου)

Timo Salonen (Peugeot 205 T16)

Σαφάρι (4 – 8 Απριλίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica TCT)

Κορσική (2-4 Μαΐου)

Jean Ragnotti (Renault R5 Maxi Turbo)

Ακρόπολις (27-30 Μαΐου)

Timo Salonen (Peugeot 205 T16 E2)

Νέα Ζηλανδία (29 Ιουνίου – 2 Ιουλίου)

Timo Salonen (Peugeot 205 T16 E2)

Αργεντινή (31 Ιουλίου – 3 Αυγούστου)

Timo Salonen (Peugeot 205 T16 E2)

Χιλίων Λιμνών (23-25 Αυγουστου)

Timo Salonen (Peugeot 205 T16 E2)

Σαν Ρέμο (29 Σεπτεμβρίου – 4 Οκτωβρίου)

Walter Röhrl (Audi Sport Quattro S1)

Ακτή Ελεφαντοστού (30 Οκτωβρίου – 3 Νοεμβρίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica TCT)

Μεγάλη Βρετανία (24-28 Νοεμβρίου)

Henri Toivonen (Lancia Delta S4)

1986 2ος τίτλος για την Peugeot κι αντίο Group B

Ήταν η χρονιά που το WRC θρηνεί, καθώς σκοτώθηκε ο Φιλανδός Henri Toivonen με τον Αμερικανό συνοδηγό του Sergio Cresto, στην Κορσική, ενώ νωρίτερα είχαν χάσει τη ζωή τους 3 θεατές και περισσότεροι από 30 τραυματίστηκαν, στην Πορτογαλία. Τα δυστυχήματα  αυτά σήμαναν το τέλος της Group B.

Στα ευχάριστα η Peugeot κατέκτησε τον 2ο συνεχόμενο τίτλο της, με τον Juha Kankkunen να κατακτά το 1ο του  Πρωτάθλημα.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (18-24 Ιανουαρίου)

Henri Toivonen (Lancia Delta S4)

Σουηδία (14-16 Φεβρουαρίου)

Juha Kankkunen (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Πορτογαλία (5 -8 Μαρτίου)

Joaquim Moutinho (Renault 5 Turbo)

Σαφάρι (29 Μαρτίου – 2 Απριλίου)

Björn Waldegård (Toyota Celica TCT)

Κορσική (1- 3 Μαΐου)

Bruno Saby (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Ακρόπολις (2 – 4 Ιουνίου)

Juha Kankkunen (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Νέα Ζηλανδία (5 – 8 Ιουλίου)

Juha Kankkunen (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Αργεντινή (6-9 Αυγούστου)

Miki Biasion (Lancia Delta S4)

Χιλίων Λιμνών (5-7 Σεπτεμβρίου)

Timo Salonen (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Ακτή Ελεφαντοστού (24-27 Σεπτεμβρίου)

Björn Waldegård (Toyota Celica TCT)

Μεγάλη Βρετανία (16-19 Νοεμβρίου)

Timo Salonen (Peugeot 205 Turbo 16 E2)

Ολύμπους Ράλλυ (4-7 Δεκεμβρίου, Αμερική

Markku Alén (Lancia Delta S4)

1987  Ιταλική κυριαρχία και 2ος τίτλος για τον Kankkunen

Με την κατάργηση των Group B και την επιστροφή στα Group A, η Lancia κυριάρχησε, καθώς παρουσίασε το αμάξι σταθμός για την δική μας γενιά, την Delta HF 4WD. Η Ιταλική ομάδα εκτός από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, είδε και τον Φιλανδό οδηγό της Juha Kankkunen, να κατακτά τον 2ο τίτλο της καριέρας του.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (17-22 Ιανουαρίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF 4WD)

Σουηδία (13-14 Φεβρουαρίου)

Timo Salonen (Mazda 323 4WD)

Πορτογαλία (11-14 Μαρτίου)

Markku Alén (Lancia Delta HF 4WD)

Σαφάρι (18-20 Απριλίου)

Hannu Mikkola (Audi 200 Quattro)

Κορσική (7-9 Μαΐου)

Bernard Béguin (BMW M3)

Ακρόπολις (31 Μαΐου – 3 Ιουνίου)

Markku Alén (Lancia Delta HF 4WD)

Ολύμπους Ράλλυ ( 26-29 Ιουνίου, Αμερική)

Juha Kankkunen (Lancia Delta HF 4WD)

Νέα Ζηλανδία (11-14 Ιουλίου)

Franz Wittmann (Lancia Delta HF 4WD)

Αργεντινή (4-8 Αυγούστου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF 4WD)

Χιλίων Λιμνών (27-30 Αυγούστου)

Markku Alén (Lancia Delta HF 4WD)

Ακτή Ελεφαντοστού (22-26 Σεπτεμβρίου)

Kenneth Eriksson (Volkswagen Golf GTI 16V)

Σαν Ρέμο (12-15 Οκτωβρίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF 4WD)

Μεγάλη Βρετανία (22-25 Νοεμβρίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta HF 4WD)

1988 6ος τίτλος για την Lancia  κι ο Miki Biasion Πρωταθλητής, στο αντίο της Audi

Η ιταλική φίρμα σάρωσε ακόμη μία φορά τα πρωτεία, καθώς κατέκτησε τον 6ο της τίτλο στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος κι είδε ακόμη έναν οδηγό της να στέφεται πρωταθλητής. Ο λόγος για τον Ιταλό Miki Biasion που κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο.

Η εργοστασιακή ομάδα της Audi αποχωρεί από το πρωτάθλημα.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (16-21 Ιανουαρίου)

Bruno Saby (Lancia Delta HF 4WD)

Σουηδία (4-6 Φεβρουαρίου)

Markku Alén (Lancia Delta HF 4WD)

Πορτογαλία (1-6 Μαρτίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF Integrale)

Σαφάρι (31 Μαρτίου – 4 Απριλίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF Integrale)

Κορσική (3-6 Μαΐου)

Didier Auriol (Ford Sierra RS Cosworth)

Ακρόπολις (29 Μαΐου – 1 Ιουνίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF Integrale)

Ολύμπους Ράλλυ (23-26 Ιουνίου, Αμερική)

Miki Biasion (Lancia Delta HF Integrale)

Νέα Ζηλανδία (9-12 Ιουλίου)

Sepp Haider (Opel Kadett GSI 16V)

Αργεντινή (2-6 Αυγούστου)

Jorge Recalde (Lancia Delta HF Integrale)

Χιλίων Λιμνών (26-28 Αυγούστου)

Markku Alén (Lancia Delta HF Integrale)

Ακτή Ελεφαντοστού (20-24 Σεπτεμβρίου)

Alain Ambrosino (Nissan 200SX)

Σαν Ρέμο (10-14 Οκτωβρίου)

Miki Biasion (Lancia Delta HF Integrale)

Μεγάλη Βρετανία (20-24 Νοεμβρίου)

Markku Alén (Lancia Delta HF Integrale)

1989 7ος τίτλος για την Lancia και 2ος για τον Miki Biasion

Σάρωσε και πάλι η ιταλική εταιρεία, καθώς κατέκτησε για 3η συνεχόμενη χρονιά τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών. Ο Miki Biasion απέσπασε ξανά τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Σουηδία (6-8 Ιανουαρίου)

Ingvar Carlsson (Mazda 323 4WD)

Μόντε Κάρλο (21-26 Ιανουαρίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale)

Πορτογαλία (28 Φεβρουαρίου – 4 Μαρτίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale)

Σαφάρι (31 Μαρτίου – 4 Απριλίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale)

Κορσική (23-26 Απριλίου)

Didier Auriol (Lancia Delta Integrale)

Ακρόπολις (27 Μαΐου – 1 Ιουνίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale)

Νέα Ζηλανδία (15-18 Ιουλίου)

Ingvar Carlsson (Mazda 323 4WD)

Αργεντινή (1-5 Αυγούστου)

Mikael Ericsson (Lancia Delta Integrale)

Χιλίων Λιμνών (25-27 Αυγούστου)

Mikael Ericsson (Mitsubishi Galant VR-4)

Αυστραλία (14-17 Σεπτεμβρίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica GT-Four ST165)

Σαν Ρέμο (29 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου)

Alain Oreille (Renault 5 GT Turbo)

Μεγάλη Βρετανία (19-23 Νοεμβρίου)

Pentti Airikkala (Mitsubishi Galant VR-4)

1990 8ος τίτλος για την Ιταλική φίρμα και 1ος για τον Carlos Sainz

Η Lancia συνέχισε το σερί της στους κατασκευαστές κατακτώντας για 8η φορά και 4η συνεχόμενη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Στους οδηγούς το ανερχόμενο αστέρι της Toyota, Carlos Sainz κέρδισε τον 1ο του τίτλο.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (19-25 Ιανουαρίου)

Didier Auriol (Lancia Delta Integrale 16V)

Πορτογαλία (6-10 Μαρτίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale 16V)

Σαφάρι (11-16 Απριλίου)

Björn Waldegård (Toyota Celica GT-Four ST165)

Κορσική (6-9 Μαΐου)

Didier Auriol (Lancia Delta Integrale 16V)

Ακρόπολις (3-6 Ιουνίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Νέα Ζηλανδία (30 Ιουνίου -3 Ιουλίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Αργεντινή (24-28 Ιουλίου)

Miki Biasion (Lancia Delta Integrale 16V)

Χιλίων Λιμνών (23-26 Αυγούστου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Αυστραλία (20-23 Σεπτεμβρίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

Σαν Ρέμο (14-18 Οκτωβρίου)

Didier Auriol (Lancia Delta Integrale 16V)

Ακτή Ελεφαντοστού (28 Οκτωβρίου  – 1Νοεμβρίου)

Patrick Tauziac (Mitsubishi Galant VR-4)

Μεγάλη Βρετανία (25-28 Νοεμβρίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

1991 9 Παγκόσμια Πρωταθλήματα για την Lancia και το 3ο του Kankkunen

Η Lancia κατέκτησε ακόμη ένα Πρωτάθλημα, φτάνοντας τα 9, ενώ παράλληλα «είδε» τον οδηγό της Juha Kankkunen να κερδίζει τον 3ο του τίτλο, καθώς ο Φιλανδός επικράτησε του Ισπανού, Carlos Sainz για μόλις 7 βαθμούς διαφορά.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (24-30 Ιανουαρίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Σουηδία (16-18 Φεβρουαρίου)

Kenneth Eriksson (Mitsubishi Galant VR-4)

Πορτογαλία (5-9 Μαρτίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Σαφάρι (27 Μαρτίου – 1Απριλίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

Κορσική (28 Απριλίου – 1 Μαΐου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Ακρόπολις (2-5 Ιουνίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

Νέα Ζηλανδία (26-30 Ιουνίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Αργεντινή (23-27 Ιουλίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Χιλίων Λιμνών (22-25 Αυγούστου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

Αυστραλία (20-24 Σεπτεμβρίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

Σαν Ρέμο (13-17 Οκτωβρίου)

Didier Auriol (Lancia Delta Integrale 16V)

Ακτή Ελεφαντοστού (27-31 Οκτωβρίου)

Kenjiro Shinozuka (Mitsubishi Galant VR-4)

Ράλλυ Καταλονίας (10-13 Οκτωβρίου)

Armin Schwarz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Μεγάλης Βρετανίας (24-27 Νοεμβρίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale 16V)

1992 10ος τίτλος για την Lancia  και 2ος για τον Sainz

Η ιταλική φίρμα κατέκτησε για 10η φορά τον τίτλο τον Κατασκευαστών, με 5 σερί κατακτήσεις,  ενώ αυτό των Οδηγών κέρδισε για 2η φορά στην καριέρα του ο Ισπανός οδηγός της Toyota, Carlos Sainz, έχοντας 10 βαθμούς απόσταση από τον δεύτερο Juha Kankkunen.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (23-28 Ιανουαρίου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Σουηδία (13-16 Φεβρουαρίου)

Mats Jonsson (Toyota Celica GT-Four ST165)

Πορτογαλία (3-7 Μαρτίου)

Juha Kankkunen (Lancia Delta HF Integrale)

Σαφάρι (27 Μαρτίου-1 Απριλίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Κορσική (3-6 Μαΐου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Ακρόπολις (31 Μαΐου – 3 Ιουνίου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Νέα Ζηλανδία (25-29 Ιουνίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica GT-Four ST165)

Αργεντινή (22-25 Ιουλίου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Χιλίων Λιμνών (27-30 Αυγούστου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Αυστραλία (19-22 Σεπτεμβρίου)

Didier Auriol (Lancia Delta HF Integrale)

Σαν Ρέμο (12-14 Οκτωβρίου)

Andrea Aghini (Lancia Delta HF Integrale)

Ακτή Ελεφαντοστού (31 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου)

Kenjiro Shinozuka (Mitsubishi Galant VR-4)

Ράλλυ Καταλονίας (9-11 Νοεμβρίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD)

Μεγάλη Βρετανία (22-25 Νοεμβρίου)

Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo 4WD)

1993  Η Toyota το Πρωτάθλημα. 4ος τίτλος για τον Kankkunen στο αντίο της Lancia

Εκείνη τη χρονιά η εργοστασιακή ομάδα της Lancia αποχωρεί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.  Η Ιαπωνική Toyota κερδίζει τον τίτλο των Κατασκευαστών, ενώ ο οδηγός της Juha Kankkunen γίνεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής για 4η φορά.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (21-27 Ιανουαρίου)

Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD)

Σουηδία (12-14 Φεβρουαρίου)

Mats Jonsson (Toyota Celica Turbo 4WD)

Πορτογαλία (3-6 Μαρτίου)

François Delecour (Ford Escort RS Cosworth)

Σαφάρι (8-12 Απριλίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

Κορσική (2-4 Μαΐου)

François Delecour (Ford Escort RS Cosworth)

Ακρόπολις (30 Μαΐου – 1 Ιουνίου)

Miki Biasion (Ford Escort RS Cosworth)

Αργεντινή (14-17 Ιουλίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

Νέα Ζηλανδία (5-8 Αυγούστου)

Colin McRae (Subaru Legacy RS)

Χιλίων Λιμνών (27-29 Αυγούστου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

Αυστραλία (18-21 Σεπτεμβρίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

Σαν Ρέμο (11-13 Οκτωβρίου)

Gianfranco Cunico (Ford Escort RS Cosworth)

Ράλλυ Καταλονίας (2-4 Νοεμβρίου)

François Delecour (Ford Escort RS Cosworth)

Μεγάλη Βρετανία (21-24 Νοεμβρίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

1994 2ος τίτλος για την Toyota. Πρωταθλητής ο Auriol

Η Toyota κατέκτησε τον 2ο συνεχόμενο τίτλο στους Κατασκευαστές κι ο οδηγός της Didier Auriol το μοναδικό του πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία.

Αναλυτικά οι αγώνες:

Μόντε Κάρλο (22-27 Ιανουαρίου)

François Delecour (Ford Escort RS Cosworth)

Πορτογαλία (1-4 Μαρτίου)

Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo 4WD)

Σαφάρι (31 Μαρτίου – 3 Απριλίου)

Ian Duncan (Toyota Celica Turbo 4WD)

Κορσική (5-7 Μαΐου)

Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD)

Ακρόπολις (29-31 Μαΐου)

Carlos Sainz (Subaru Impreza 555)

Αργεντινή (30 Ιουνίου – 2 Ιουλίου)

Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD)

Νέα Ζηλανδία (29-31 Ιουλίου)

Colin McRae (Subaru Impreza 555)

Χιλίων Λιμνών (26-28 Αυγούστου)

Tommi Mäkinen (Ford Escort RS Cosworth)

Σαν Ρέμο (9-12 Οκτωβρίου)

Didier Auriol (Toyota Celica Turbo 4WD)

Μεγάλη Βρετανία (20-23 Νοεμβρίου)

Colin McRae (Subaru Impreza 555)

Διαβάστε Περισσότερα