ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΦΙΝΛΑΝΔΟΣ…ΜΙΚΑ HAKKINEN

Ένας απο τους σπουδαιότερους πιλότους της Φορμουλα 1 και τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητή του προηγούμενου αιώνα είναι ο Φινλανδός Μικα Χάκκινεν.Οδηγικά υπηρξέ ένα από τα πιο σπουδαία ταλέντα που πέρασαν από τις πίστες αλλά οι περισσοτέροι μιλούσαν για τον αδαμάντινο χαρακτήρα του και τον εξαιρετικό ήθος που έχει ακόμα και σημέρα ως άνθρωπος. Γεννημένος τον Σεπτέμβρη του 1968 στην Φινλανδία από γονείς μεσαίας οικονομικής τάξης είχε από μικρός το μικρόβιο της ταχύτητας και των μονοθέσιων. Πήρε μέρος σε αρκετούς αγώνες κάρτ μέχρι να τρέξει στον πρώτο αγώνα στην καριέρα του στην φορμουλα1 το 1991 με την ομάδα της Lotus.
Στα 11 χρόνια που αγωνίστικε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πέτυχε 20 νίκες, 26 pole position και φυσικά κατέκτησε 2 παγκόσμια πρωταθλήματα το 1998 και το 1999 και έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής για την ομάδα της Mclaren μετά τον αείμνηστο Ayrton Senna.Σαφώς η καριέρα του είχε νίκες,στιγμές δόξας, αποτυχιές,ίντριγκες αλλά και δύσκολα αγωνιστικά συμβάντα που παραλίγο να του κοστίσουν την ίδια του την ζωή. Ένα τέτοιο συμβάν συνέβει το 1995 στο Γκραν πρι της Αυστραλίας οπού ο Mika με την Μκλαρεν του χτύπησε με πάνω από 200 χλμ\ώρα στον τοίχο και αφού οι υπεύθυνοι γιατροί της πίστας προέβησαν σε τραχιοστομή μεταφέρθηκε σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο….
Είχε κυριολεκτικά Άγιο.Αυτό το συγκεκριμένο ατύχημα τον έκανε να δει την ζωή με διαφορετική αντίληψη αλλά κυρίως την οδηγική πλευρά με τελείως διαφορετικό τρόπο. Οδήγησε για την ομάδα της Μκλαρεν για ακριβώς 10 χρόνια επομένως χωρίς δεύτερη σκέψη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της… Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς σε αυτά τα χρόνια.. Πετυχαίνει την πρώτη του νίκη στο τελευταίο γκραν πριν της σεζόν το 1997 και την επόμενη χρόνια παίρνει τον τίτλο σε μια σπουδαία μάχη με την Ferrari του Schumacher που κρατά μέχρι τον τελευταίο αγώνα στην Suzuka…
Την επόμενη σεζόν κάνει το back to back και η νέα χιλιετία τον φέρνει σε νέες προκλήσεις και το κίνητρο να γίνει Τρις παγκόσμιος πρωταθλητής!Το 2000 η μάχη με τον Schumacher εξελίσσεται σε τιτανομαχία.. Μια νίκη ο ένας μια ο άλλος …pole position ο ένας απαντήσει ο άλλος.. Η χρόνια από άποψη μάχης,έντασης,αδρεναλίνης αλλά και οδηγικής αντίληψης και ευ αγωνιζεσθε είναι σε υψηλό επίπεδο..3 εικόνες μένουν απο εκείνη λοιπόν την σεζόν..Βελγικό γκραν πρι στην πίστα του ΣΠΑ τον Αύγουστο του 2000.
Ο Σουμάχερ είναι μπροστά ο Χακκίνεν ακολουθεί λυσσαλέα και προσπαθεί να περάσει με κάθε τρόπο. Ο Γερμανός αμύνεται εκπληκτικά ο Φινλανδός προσπαθεί και κάνει μια προσπέραση που έχει μείνει στην ιστορία του σπορ και χαραγμένη στις μνήμες όλων.. Βάζει στην μέση το μονοθέσιο της BAR HONDA του ΖΟNDA που είναι ένα γύρο πίσω και ο Σουμάχερ ενώ τον είχε πίσω του στους καθρέφτες του τον είδε ξαφνικά δεξιά μπροστά του.. Η φορμουλα1 ξεδιπλώνει όλη την μαγεία της… Φτάνουμε 3 αγώνες πριν το τέλος,στο γκραν πρι της Ιντιανάπολις των Η.Π.Α.
Ο κινητήρας της Μκλαρεν σπάει ο Σουμάχερ κερδίζει και η διαφορα μεταξύ τους ανοίγει στους 8 βαθμούς,διαφορά υπέρ του Γερμανού..Με νίκη στην Suzuka το κόκκινο μονοθέσιο κλειδώνει το πρωτάθλημα έναν αγώνα πριν το τέλος της σεζόν.Από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου η μάχη ήταν κλειστή και οι 2 τους για άλλη μια φορά έδειξαν σε όλο τον κόσμο οτι είναι οι κορυφαίοι πιλότοι του grid. Την Κυριακή η στρατηγική της Scuderia και ο Schumacher κερδίζουν τον αγώνα, ο Γερμανός γίνεται τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και οι Ιταλοί μετά από 21 χρόνια βγάζουν πρωταθλητή.
Στέκομαι σε αυτόν τον αγώνα γιατί ήταν κομβικός για το μέλλον.. Οποίος τον έπαιρνε ουσιαστικά και τυπικά γινόταν τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και έκοβε την φορά του άλλου…Έτσι και έγινε!Ο ΜΙΚΑ HAKKINEN ξεκινά την σεζόν του 2001 ως διεκδικητής του τίτλου αλλά στο πρώτο αγώνα της χρονιάς στην πίστα της Μελβουρνης πάλι στην Αυστραλία σαν dezavou όπως πριν 6 χρονια έχει σοβαρό ατύχημα που του προκαλεί διάσειση,μώλωπες αλλά κυρίως ψυχολογικό αίσθημα ασφαλούς οδήγησης που κυρίως ωφείλεται  και στην γέννηση του γιου του “Hugo”εκείνη την περίοδο…
Μέτρια σεζόν,2 νίκες και έτσι αποφασίζει να κάνει ένα διάλειμμα για την επόμενη σεζόν το οποίο όμως ηταν παρατεταμένο δίχως επιστροφή στις πίστες…Ήταν φανερό στους τελευταίους αγώνες ότι είχε γεμίσει από αυτό που έκανε και ήθελε να βάλει ένα τέλος…Ο Μichael Schumacher το έχει παραδεχτεί δημοσίως πως ήταν ο μεγαλύτερος αντίπαλος του εντός πίστας μακράν του δεύτερου..Μεταξύ των δυο είδαμε τρομερές μάχες που μακάρι να τις ξαναδούμε από τις νεότερες γενιές πιλότων…Για εμάς όλους τους φανατικούς του σπορ Ο ΜΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Ο ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΦΙΝΛΑΝΔΟΣ!!!

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΖΕΛΟΣ

Διαβάστε Περισσότερα