Jenson Button…Η ήρεμη δύναμη

Συνεχίζουμε να αναπολούμε και να φέρνουμε στην μνήμη μας σπουδαίους πιλοτούς της Formula1 που έγραψαν ιστορία στις πίστες τόσο από την σύγχρονη όσο και από παλαιότερες εποχές του αθλήματος.Σήμερα θα μιλήσουμε ίσως για τον πιο ήρεμο θα τον χαρακτήριζα,ευγενέστατο και πάντα με το χαμόγελο στα χείλη,τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2009 Jenson Button…Γεννημένος τον Γενάρη του 1980 στο Φρόμ του Σόμερσετ της Μεγάλης Βρετανίας,μας συστήνεται πρώτη φορά στο πρωτάθλημα του 2000 με την ομάδα της Williams που μόλις είχε ξεκινήσει την συνεργασία της με την BMW στο κομμάτι του κινητήρα.Στό πρώτο πρωτάθλημα που πήρε μέρος κατάφερε να πάρει 12 βαθμούς και να καταταγεί στην 8η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.

 

Την επόμενη σεζόν o Sir Frank Williams αποφασίζει να πάρει τον πρωταθλητή από τα Indy cars τον Juan Pablo Montoya με αποτέλεσμα ο Button να χάσει την θεση του στην Βρετανική ομάδα και να βρεθεί στην Benetton του Flavio Briatore..Μια κακή και δύσκολη χρόνια λόγο της νέας κατασκευής κινητήρα της Renault και του δύσκολου κατασκευαστικά μονοθεσίου που είχε..Μαζεύει μονάχα 2 πόντους και κατατάσσεται μόλις 17ος σε μια απογοητευτική χρονια που θέλει να ξεχάσει και να διαγράψει από το βιογραφικό του..

Το 2002 η Benetton γίνεται εξολοκλήρου Renault με τον Βρετανό να έχει σαφώς μια καλύτερη χρονια σε σχέση με την προηγούμενη και να παλεύει για βαθμούς και βάθρα όπου μας αποδεικνύει ότι ακόμα υπάρχει το ταλέντο μέσα του που γνωρίσαμε όλοι μας την πρώτη χρόνια που αγωνίστικε στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού…Αυτό είχε ως εξέλιξη στην καριέρα του να μεταβεί την επόμενη σεζόν και μέχρι το 2008 στην ομάδα της B.A.R HONDA που ουσιαστικά από το 2006 και μετά έγινε αποκλείστηκα Honda με σασί και κινητήρα.

Με τους Ιάπωνες πέτυχε την πρώτη του νίκη στο επεισοδιακό γκραν πρι της Ουγγαρίας τον Αυγούστου του 2006 και κατάφερε να πάρει και 3 pole position σε αυτά τα 5 χρόνια που συνεργάστηκαν μαζί κάτω από δύσκολες συνθήκες λόγο έλλειψης χρημάτων και συνεχόμενων αμφιβολιών της Ιαπωνικής εταιρείας εαν θα πρέπει να βρίσκεται στην Φορμουλα1 ή όχι..

Έτσι λοιπόν στις αρχές του 2009 η Honda αποχωρεί και ο Jenson μείνει χωρίς ομάδα και δίχως κανείς να ξέρει τον μέλλον του…Όλα όμως στην ζωή για κάποιο λόγο γίνονται,ο Ross Brawn αναλαμβάνει το management της ομάδας που μόλις είχε φύγει,κρατάει όλο το προσωπικό της και ταυτόχρονα με την αλλαγή κανονισμών εκείνης της σεζόν στην φορμουλα1 καταφέρνει να φτιάξει ένα μονοθέσιο νικητή και έτσι η νεοσύστατη ομάδα της BRAWN GP στέφεται στο τέλος της χρονιάς παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές και ο Jenson Button μετά από 9 χρόνια στις πίστες εξαργυρώνει με ένα παγκόσμιο τίτλο τους κόπους μιας ζωής..6 νίκες,4 pole position,βάθρα,νίκη στο γκραν πρι του Μονακό είναι τα επιτεύγματα εκείνης της μοναδικής σεζόν για τον ίδιο…
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του δίνει την δυνατότητα να ανεβάσει το κασέ του και να πάρει την μεταγραφή για την Mclaren Mercedes…. Νίκες,pole position και ακόμα περισσότερα βάθρα τον κάνουν ακόμα πιο καταξιωμένο πιλότο στην συνείδηση όλων όσων ασχολούνται με το σπορ.Ποιος μπορεί να ξεχάσει εκείνη την απίθανη νίκη που πέτυχε στον Καναδά το 2011 στον τελευταίο γύρο από τον Sebastian Vettel και ενώ είχε βρεθεί στην τελευταία θεση του αγώνα,μετά απο 5 pit stop.Για μένα εκείνη η χρονιά κατά την γνώμη μου το 2011 ήταν η καλύτερη οδηγικά για τον Βρετανό οπού στο τέλος της σεζόν είδε τον ευατό του στην 3ή θέση του βαθμολογικού πίνακα πίσω από τις ανίκητες Redbull με το τρομερό μονοθέσιο που είχαν εκείνη την εποχή.
Η τελευταια του νίκη στην καριερα του έρχεται πάλι μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα και υπό βροχή στο Gp της Βραζιλίας του 2012 με την Μκλαρεν…Ύστερα έρχεται η υβριδική εποχή,η Μκλαρεν φορά από το 2015 κινητήρα της Ηοnda με συνέπεια η βρετανική ομάδα χάνει την δυναμική της..Ο Button βολοδέρνει κυριολεκτικά στις τελευταίες θεσεις του grid και παίρνει την απόφαση στο τέλος του 2016 να εγκατάλειψη τις πίστες της φορμουλα1 μετά από συνολικά 305 γκραν πρι που αγωνίστηκε και πέτυχε 15 νίκες και 50 podiums και φυσικά ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα..
Επιστρέφει για έναν και μόνο αγώνα στο Μονακό το 2017 για να αντικαταστήσει τον φίλο του Fernando Alonso στο μονοθέσιο της Μclaren…Αν μη τι άλλο θα τον θυμόμαστε ως έναν εξαιρετικό οδηγό αγώνων τόσο για τις οδηγικές του ικανότητες,πολλές φορές εξάλλου αρκετοί στα paddock μιλούν ακόμα και σήμερα για την γλυκιά και απίστευτη συμπεριφορά που είχε πάντα απέναντι στα ελαστικά του όπου τους έδινε περαιτέρω χρόνο ζωής μέσα στην πίστα αλλά κυρίως για τον αδαμάντινο χαρακτήρα του και το χαμόγελο του που πάντα ηταν αυθεντικό και μονάχα καλά λόγια είχαν όλοι να πούνε για ένα τζέντλεμαν του μηχανοκίνητου αθλήματος…

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΖΕΛΟΣ

Διαβάστε Περισσότερα