MONTOYA, ο παλαβός πιλότος…

Σήμερα μέσω του άρθρου μας ανοίγουμε τον φάκελο για έναν πιλότο που τον γνωρίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και μας έκανε αίσθηση για την δυναμική οδήγηση του και το πιο aggressive ας πούμε στυλ που οδηγούσε τα μονοθέσια του.Ο λόγος για τον κολομβιανό JUAN PABLO MONTOYA..Γεννημένος στην Μπογκοτά τον Σεπτέμβρη του 1975 κυριολεκτικά γεννήθηκε για να τρέχει σε αγώνες….
 
Κάνει το ντεμπούτο το στο γκραν πρι της Αυστραλίας του 2001 με την Williams.O Sir Frank του είχε εμπιστευτεί το μονοθέσιο της ομάδας καθώς στην άλλη άκρη  του Ατλαντικού είχε πάρει τον τίτλο στα Indy cars και είχε κερδίσει στα 500 μίλια της Ιντιανάπολις,αλλά πέρα από τους τίτλους τον εμπιστεύτηκε για τις εξαιρετικές οδηγικές του ικανότητες..Μια πρώτη παράσταση των δυνατοτήτων του είδαμε στο γκράν πρι της Βραζιλίας και τρίτο αγώνα της χρονίας του 2001…
Αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα,μπαίνει στα pits,ο κολομβιανός πίσω από την Ferrari του Schumacher βουτάει στα φρένα στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού πριν το εσάκι με την ονομασία Senna με 300χλμ/ώρα και πραγματοποιεί ένα από τα κορυφαία προσπεράσματα στην ιστορία του σπόρ…Ο Γερμανός δεν κατάλαβε πραγματικά από που του ήρθε..Ολόκληρη εκείνη την συγκεκριμένη σεζόν οι μονομαχίες μεταξύ των δυο τους έδιναν και έπαιρναν…Τι να πρωτοθυμηθεί κάποιος,στην Αυστρία όπου κατέληξαν και οι 2 στην άμμοπαγίδα εκτός πίστας;στο Βέλγιο και την Σουζούκα;Ανταγωνισμός ρόδα με ρόδα.
Βαθμολογικά ο Κολομβιανός μπορεί να μην ήταν κοντά στον Γερμανό το 2001 αλλά εκείνη την χρόνια εντός πίστας ο Schumacher πιστεύω πως αυτόν φοβόταν και αυτόν υπολόγιζε όσο κανέναν άλλον πιλότο περισσότερο εκείνη την στιγμή..Ήταν σε φορμά και ήταν πολύ επιθετικός στην οδήγηση,δεν σήκωνε ποτε το πόδι από το γκάζι για να περάσει ο αντίπαλος…Η πρώτη νίκη έρχεται μέσα στην έδρα της Ferrari στην Μόντζα το Σαββατοκύριακο αμέσως μετά τα συμβάντα της 11ης Σεπτεμβρίου στην Αμερική..Η χρονιά τελειώνει και τον βρίσκει στην 6η θέση με 31 βαθμούς αλλά με πολλές εγκαταλείψεις είτε λόγο αξιοπιστίας του μονοθεσίου του είτε λόγο λαθών δικών του λόγο απειρίας από φορμουλα1 αλλά και λόγο του υπέρμετρου πάθους που είχε για την νίκη.Το 2002 ξεκινά πάλι με μια εκπληκτική μάχη με τον Schumacher στο Άλμπερτ παρκ της Μελβούρνης…
Η χρόνια εξελίσσεται σε μονόλογο για την Scuderia που διαλύει τον ανταγωνισμό με το μονοθέσιο της να είναι αξεπέραστο…Ο οδηγός της Williams τερματίζει τρίτος στην κατάταξη και όλοι στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην επόμενη αγωνιστική χρονιά…Εκεί ο κολομβιανός έχει ωριμάσει οδηγικά και δίνει μάχη για τον τίτλο μέχρι τέλους με τον Schumacher και τον Ράικονεν της Mclaren…Παίρνει 2 νίκες στο Μονακό και την Γερμανία και σταθερά φθάνει στο προτελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Αμερική και συγκεκριμένα στο σιρκουί της Ιντιανάπολις…Η βροχή,οι μικτές συνθήκες και η λάθος στρατηγική της ομάδας τον καταδικάζουν με αποτέλεσμα να τερματίσει 6ος και να βγει εκτός της μάχη του τίτλου πριν τον τελευταιο αγώνα στην σουζούκα…
Τερματίζει τελικά στην 3η θέση της κατάταξης των οδηγών και όλοι λένε πως το πρωτάθλημα δεν το κέρδισε η FERRARI με τον Schumacher αλλά το έχασε η Williams με τον Montoya….Αυτό λοιπόν,είχε σαν αποτέλεσμα ο κολομβιανός ένα χρόνο πριν λήξει το συμβολαιό του με την Williams να σκεφτεί σοβαρά και τελικά να αποφασίσει να υπογράψει στην Mclaren για την μεθεπόμενη σεζόν…Έτσι το 2004 με την ομάδα του Sir Frank είχε μια μέτρια σεζόν,χωρίς κάτι αξιοσημείωτο παρά μονάχα τον πιο γρήγορο γύρο στην ιστορία του σπορ στη πίστα της Μόντζα που κράτησε μέχρι και πέρυσι όπου το ρεκόρ το έσπασε ο Ρaikkonen με την Ferrari..
Πηγαίνει στην Μκλαρεν με όνειρα για τίτλο αλλά το μονοθέσιο στερείτε απο αξιοπιστία,παίρνει 4η θέση στην βαθμολογία των οδηγών και 3 νίκες στο Σίλβερστοουν,στο Βέλγιο και στην Βραζιλία χωρίς όμως να εντυπωσιάσει με τις εμφανίσεις του ολοκληρη την χρονιά.Ο ομοσταύλος του,ο νεαρός φινλανδός kimi Raikkonen τον κερδίζει κατακράτος στην εσωτερική μάχη.Η τελευταία του χρονιά στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν τελείωσε ποτέ αφού αντικαταστάθηκε από τον Πέδρο ντε κα Ρόσα στα μισά της σεζόν λόγο έλλειψης καλών αποτελεσμάτων αλλά και λόγο του εκρηκτικού του χαρακτήρα που ήρθε αρκετές φορές αντιμέτωπος με τον Ron Dennis και φυσικά του κατέστρεψε την καριέρα και την εξέλιξη που θα είχε…
Εμείς οι φανατικοί οπαδοί του σπόρ θα τον αναπολούμε πάντα στην μνήμη μας ως έναν οδηγό αγώνων που δεν τα παρατάγε ποτε,που πάντα έκανε το οτιδήποτε για να κερδίσει και να τονίσουμε ότι το ταλέντο του ακόμα και σήμερα παραμένει αξεπέραστο…

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΖΕΛΟΣ

Διαβάστε Περισσότερα