Ο τελευταίος των ρομαντικών οδηγών…

Ο Niki Lauda γεννήθηκε στις 22 του Φλεβάρη το 1949 στην Βιέννη και αυτά τα 70 χρόνια που βρέθηκε σε αυτό τον κόσμο ένα πράγμα το χαρακτήριζε… Το πάθος του και η δύναμη που είχε να μην τα παρατάει ποτέ σε οτιδήποτε και εάν έκανε.. Γιος πλούσιας οικογένειας δεν δίστασε να έρθει σε σύγκρουση με τους δικούς του ανθρώπους επειδή ήθελε να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα.. Να γίνει πιλότος της φόρμουλα1! Κόντρα στους δικούς του που δεν τον στήριξαν ούτε χρηματικά ούτε ψυχικά παίρνει δάνειο 30 χιλιάδων βρετανικών λιρών μαζί με μια ασφάλεια ζωής έτσι ώστε να αγοράσει μια θέση οδηγού στη νεοφώτιστη ομάδα της March στο πρωτάθλημα της Formula 2 το 1971! Η οικογένεια του μετά από αυτό έκοψε κάθε σχέση με τον Νiki! Από την αρχή έδειξε το ποσό γρήγορος ήταν στην πίστα… Αλλά το πιο σημαντικό πέρα από το οδηγικό του ταλέντο για εκείνη την εποχή ήταν και τρομερά γνωστής των μηχανικών τομέων ενός μονοθέσιου..

Μιλάμε για τον πιο σύγχρονο οδηγό της εποχής του! Η μεγάλη στιγμή της καριέρας του έρχεται το 1974 όταν ο ΕΝΖΟ το φέρνει να υπογράψει για την scudaria Ferrari! Η πρώτη του νίκη το 1974 στο GP τής Ισπανίας! Απο τότε ακολούθησαν πολλές νίκες, ταχύτεροι γύροι και φυσικά 3 παγκόσμια πρωταθλήματα το 1975,1977 και το 1984!Έτσι γίνεται από εκείνους που μπαίνουν στο club με τους οδηγούς που έχουν 3 παγκόσμιους τίτλους! Τα 2 πρωταθλήματα τα παίρνει με τo μαύρο αλογάκι και το τελευταίο με την Μκλαρεν όπου πέτυχε και την τελευταία του νίκη το 1985 στο GP τής Ολλανδίας μπροστά από τον team mate του και μετέπειτα ανερχόμενο αστέρι του σπορ Alain Prost! Αυτό όμως που ήταν το πιο χαρακτηριστικό σημείο στην καριέρα του ήταν το ατύχημα που είχε τον Αύγουστο του 1976 στο GP του Νιρμπουργκρινγκ..

Η μονομαχία του ίδιου με τον James Hunt είχε φτάσει στο απόγειο της και ήταν μέχρι εκείνη την στιγμή η πιο δραματική στην ιστορία του σπορ! Εκείνη την Κυριακή η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει.. Το συγκεκριμένο σιρκουι είχε την ονομασία πράσινη κόλαση… Μια κόλαση στην οποία ο Νiki θα ζούσε… Με ταχύτητα περίπου 190χλμ/ώρα στην πιο δύσκολη στροφή της πίστας έχασε τον έλεγχο χτύπησε στις μπαριερες και μετά από αλλεπάλληλα ζικ ζακ και μετά από χτυπήματα άλλων 2 μονοθέσιων, η Ferrari του τυλίγεται στις φλόγες χάνει τις αισθήσεις του και οδηγοί και κριτές με τρομερή δυσκολία τον βγάζουν απο το μονοθέσιο! Στην αρχή οι γιατροί είπαν μόνο ο Θεός ξέρει… Πολλαπλά εγκαύματα στο κεφάλι και στα χέρια του και το πιο δύσκολο τα πνευμονία του σε πολύ άσχημη κατάσταση λόγο των αερίων που είχε εισπνεύσει…

Ήταν μαχητής όμως δεν τα παράτησε… Σε 6 βδομάδες ήταν πίσω και έτρεχε και πάλι.. Πεισματάρης μέχρι θάνατο… Όπως είπε τότε στον Τζέιμς Χαντ.. Σε έβλεπα από την τηλεόραση να κερδίζεις και αυτό με έκανε ακόμα πιο δυνατό και πιο πεισματάρη να γυρίσω πίσω και να παλεύουμε στα ίσια.. Ο Λαουντα ίσως είναι ο πιο ρομαντικός οδηγούς πριν ξεκινήσει η F1 να γίνεται lifestyle από τα μέσα της δεκαετίας του ’80!..Η θρυλική μάχη με τον Χαντ έγινε πρόσφατα μια υπέροχη ταινία που αξίζει να την δείτε.. Τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν στα πιτς για λογαριασμό της Mercedes.. Ο σεβασμός προς το πρόσωπό του απεριόριστος.. Η θάνατος του στεναχώρησε ολόκληρο τον κόσμο..Άνθρωπος με μεγαλείο ψυχής, μαχητής μέχρι τέλους.. Τώρα θα βρήκε στους ουρανούς τον μεγάλο του αντίπαλο Τζέιμς Χαντ και θα τρέχουν στις πιο δύσκολες πίστες χωρίς να φοβούνται τίποτα.. Και ο γερό ΕΝΖΟ θα πει ξανά πώς είναι ο καλύτερος οδηγός που είχα ποτέ στην ομάδα μου…

 

ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΖΕΛΟΣ

 

 

Διαβάστε Περισσότερα