The pawn I ΠΑΝΙΩΝΑΚΙΑΣ

Στο σκάκι, όλα τα κομμάτια προσδιορίζουν την αξία τους σε αριθμό πιονιών. Πχ ένας αξιωματικός ισοδυναμεί με 3 πιόνια. Η Βασίλισσα με 9 κ.ο.κ.
Το πιόνι από μόνο του δεν αξιολογείται. Παρόλο που έχει μικρές δυνατότητες, είναι ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες σε μια παρτίδα. Αφενός γιατί κάποιοι παίκτες το υποτιμούν ώστε να θυσιάσουν κάτι σπουδαιότερο, αλλά αφετέρου, είναι και το μόνο που δείχνει εύκολα αναλώσιμο. Οι  καλοί σκακιστές όμως γνωρίζουν την πολύτιμη αξία του.
Αυτό που θέλω να συσχετισω με το παράδειγμα, είναι η θέση της Ουκρανίας  στην σημερινή αναμέτρηση. Η Ουκρανία δεν είναι ένα απλό πιόνι. Είναι εκείνο το πιόνι που έχει φτάσει βαθιά, στο αντίπαλο στρατόπεδο, και είναι έτοιμο να αλλάξει σε αξιωματικό ή ίππο.
Αν κερδίζατε μια παρτίδα, θα αφήνατε τον αντίπαλο να κάνει κάτι παρομοιο; Ασφαλώς και όχι. Θα τρώγατε το πιόνι πριν βγει απέναντι….!  Αυτό ακριβώς κάνει η Ρωσία. Εξαλείφει την πιθανότητα να χάσει την παρτίδα.
Μία παρτίδα που εν πολλοίς κερδήθηκε την 06/12/2021. Ήταν η μέρα επίσκεψης στην Ινδία του Ρώσου προέδρου. Από την μια επικαιροποιήθηκε η αγαστη στρατιωτική συνεργασία αλλά και η διαμεσολάβηση της Ρωσίας, στις διάφορες που έχει ο έτερος σύμμαχος Κίνα, με την Ινδία και η οριστική επίλυση των διαφορών. Το τρίτο ζητούμενο ήταν όμως, και το πιο σημαντικό. Το ενεργειακό κονκλάβιο των 3 αυτών χώρων.
Ουσιαστικά μιλάμε για τον “νέο δρόμο” του μεταξιού.Τον νέο ενεργειακό άξονα που αλλάζει μια για πάντα τον παγκόσμιο χάρτη επιρροής, από άποψη εμπορίου – οικονομίας, γεωπολιτικής, και στρατιωτική ισχύος.
Συνοπτικά λοιπόν, τα πολύτιμα μεταλλεύματα ( Όπως το κοβάλτιο, ουράνιο κ.α.) το φυσικό αέριο, το υγραέριο,η άμμος, ο άνθρακας, ο λιγνίτης, η ηλεκτρική ενέργεια κ.α.  αλλά ταυτόχρονα, τρόφιμα και  νερό ( ειδικά το τελευταίο ) θα διοχετεύονται μέσα από το νέο αυτό δίκτυο Κινας- Ινδίας- Ρωσίας προς πάσα κατεύθυνση και δη σε χώρες συμμάχους (π.χ. Ιράν , Καζακστάν Η.Α.Ε Αίγυπτος ) όπως και σε αυτές, που εν δυνάμει θα θεωρηθούν οι νέες “brics” στα τέλη του 21 αιώνα. Στις νέες αναδυόμενες αγορές, με πολύ μεγάλες επενδύσεις ( όπως π.χ η Sri Lanka ) αλλά και χώρες που αυτήν την στιγμή ΄΄ δείχνουν ΄΄ υπανάπτυκτες. ( Συρία, Αφγανιστάν ).
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο επιρροής σχετίζεται π.χ το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα φτιαχτεί στο Αφγανιστάν ( για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας με Κινέζικα κεφάλαια,  και με απώτερη σύνδεση των χωρών του ΟΣΣΑ –  ( Οργανισμός Συνθήκης Συλλογικής Ασφάλειας ) δηλαδή 9 χωρών από τα βάθη της Ανατολής έως τα σύνορα με την Ευρωπαϊκή Ένωση. ( Λευκορωσία μια εξ αυτών ). Σας θυμίζουν κάτι τα γεγονότα στο Καζακστάν και η προσπάθεια ανατροπής της κυβέρνησης εκεί ..;;
Τα περσινά γεγονότα με την αποχώρηση όπως όπως των Η.Π.Α. από το Αφγανιστάν..;;
Με ένα νέο υπερ-σύγχρονο δίκτυο μαγνητικών και μη- τρένων  οι μεταφορές θα γίνονται τάχυτατα, με μικρότερο κόστος και σε μεγαλύτερα φορτία.Το εμπόριο με πλοία, θα φαντάζει περιπέτειες του Φιλέας Φογκ, αφού θα εξυπηρετεί μόνο νησιωτικές περιοχές. Το δε εμπόριο μέσω αεροπλάνων, θα εξυπηρετεί πλέον, μόνο υπερατλαντικούς σκοπούς και θα καταστεί για την γεωγραφική περιοχή της Ασίας της Μέσης Ανατολής, και της Βόρειας Αφρικής και από θέμα χρόνου και logistics λιγότερο κερδοφόρο.
Για παράδειγμα, φανταστείτε να έχετε 30 τόνους μετάλλευμα μέσα σε 2 μέρες παράδοση από την Κίνα στην Αφρική αντί για 20 μέρες και με κόστος 2.5 φορές ποιο κάτω…;
Το ερώτημα λοιπόν είναι απλό. Η Ευρώπη και η Ε.Ε θα ακολουθήσει και θα επωφεληθεί ή θα παραμείνει αγκιστρωμένη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού Ωκεανού..;
Υγ. Η δύναμη δεν κρύβεται όταν την έχεις. Εκτος και αν σε λένε … Κίνα.

Διαβάστε Περισσότερα