Αρχική Unsolved mystery. ( Μέρος Β’ ) I ΠΑΝΙΩΝΑΚΙΑΣ

Unsolved mystery. ( Μέρος Β’ ) I ΠΑΝΙΩΝΑΚΙΑΣ

Στο προηγούμενο άρθρο  είχε γίνει μια συνοπτική περιγραφή, για την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370  και όλα τα σχετικά ερωτήματα που πλανώνται έως σήμερα. Είχα την τύχη να έχω 2 συνομιλίες, προσφάτως, με έναν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ( συνταξιουχο πια  ) αλλά ομοιως και με πρώην πιλότο της Ο.Α. με μεγάλη εμπειρία σε υπερατλαντικές πτήσεις ( σχεδόν όλη την καριέρα του ).
Η συζήτηση φυσικά κράτησε ώρες, αλλά εδώ παρατίθενται συνοπτικά, αρκετές απαντήσεις σε πολλά και καίρια ερωτήματα.
Ο  κ. Παναγιώτης Κ. πρώην πιλότος της Ο.Α.
– Κύριε Παναγιώτη μια πρώτη γενική  άποψη για το γεγονός ?
Με απόλυτη βεβαιότητα πιστεύω, πως μόνο οι 2 πιλοτοι γνώριζαν τι πραγματικά συνέβη στην πτήση. 
– Aπό όσα διαβάσατε και έχετε συζητήσει με συναδέλφους, που πάει το μυαλό σας ? Τα επικρατέστερα σενάρια ποια μπορεί να είναι ?
Υπάρχουν δυο λεπτομέρειες που υποδεικνύουν πως ότι έγινε, έχει μελετηθεί με πάσα λεπτομέρεια και ακρίβεια.
– Και απο τους δύο πιλότους ?
Όχι απαραίτητα. Θα μπορούσε και μόνο ένας από τους 2 να επιτυχει τέτοιο σκοπό .
– Ποιες είναι αυτές οι λεπτομέρειες ?
Η αλλαγή πορείας ακριβώς στο μεταίχμιο των 2 πύργων ελέγχων. Δηλαδή μεταξύ εκείνου της Κουάλα Λουμπούρ  που μόλις έβγαινε από την εμβέλεια του,και εκείνου του Βιετναμ που μόλις έμπαινε στην αρμοδιότητα του. Αν θέλεις να προκαλέσεις σύγχυση είναι η πιο κατάλληλη στιγμή. Την στιγμή που ο ένας σταματά να σε παρακολουθεί και έτερος δεν σε έχει εντοπίσει. 
– Πως μπορεί να γίνει αυτό.? Αυτόματα δεν σε αναγνωρίζει το επίγειο  ραντάρ σε μια χώρα όταν μπαίνεις στον εναέριο χώρο του?
Όχι απαραίτητα αν κάνεις 2 βασικές κινήσεις.
-Δηλαδή ?
Να κλείσεις τον αναμεταδότη σήματος εντοπισμού του αεροσκάφους.Μπορεί να γίνει μόνο μέσα από το πιλοτήριο και  απο πιλότο που γνωρίζει το σκάφος. 
– Δηλαδή μπορεί να αποκλειστεί η υπόθεση, πως τυχαία σταμάτησε ο αναμεταδότης του σκάφους, με ταυτόχρονη αλλαγή πορείας.. ?
– 100% Σε καμμία περίπτωση. Αν υπήρξε βλάβη θα το ανέφεραν στο  κέντρο ελέγχου. Ακόμα και αιφνιδιαστικά να είχε γίνει κάτι – εξωγενώς απο κεραυνό ή βραχυκύκλωμα λ.χ. – είχαν τον χρόνο και τον εξοπλισμό, να αναφέρουν πως υπάρχει πρόβλημα και εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Η αλλαγή πορείας έγινε εσκεμμένα, και η παύση του εσωτερικού  αναμεταδότη επίσης. Ο πιλότος ή οι πιλότοι άλλαξαν την πορεία, την κατάλληλη χρονική στιγμή,  προγραμμάτισαν νέα πορεία , πετώντας  αφενός πολύ χαμηλά, ώστε να μην εντοπιστούν απο διαφορα ραντάρ ( πολιτικά – στρατιωτικά ) εως ότου βγουν εκτός εμβέλειας και ανίχνευσης αυτών.
– Το ότι βρέθηκε στο σπίτι του ενος πιλότου simulator πτήσης , τι μπορεί να σημαίνει..?
– ”Προπόνηση”  για ότι ακριβώς έκανε ( ή έπραξαν)  εκείνο το βράδυ. Προσομοίωση πτήσης με ταχύτητα αεροσκάφους και ύψος πτήσης , υπολογισμός εμβέλειας πτήσης βάση καυσίμων , ζώνες εντοπισμού και αλλαγής FIR και πάρα πολλές λεπτομέρειες αν θέλεις να ΄΄ βγάλεις ΄΄ μια πτήση που δεν την έχεις κάνει ποτέ.Φαντάσου πως είσαι οδηγός WRC και έχεις ένα simulator στο σπίτι με την πίστα που θα οδηγήσεις μεθάυριο. 
– Για ποιον λόγο να το κάνει /κάνουν αυτό. ? Να εξαφανιστούν απο τα ρανταρ ώστε να πέσει το σκάφος ? Θα είχε λογική ?
Θα μπορούσε αν ένας από τους 2 πιλότους ήθελε να αυτοκτονήσει. Όμοια με την περίπτωση στις Άλπεις, να βγάλεις το έτερο πιλότο εκτός του θαλάμου, και να το οδηγήσεις σε πτώση. To θεωρώ αδιανόητο να έχει γίνει, και προσωπική άποψη πως δεν υπάρχει καμμία περίπτωση. Kανείς που θα ήθελε να αυτοκτονήσει, δεν θα έμπαινε σε μια τέτοια πολύπλοκη διαδικασία. Τονίζω το ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ.  Θα την έκανε όσο πιο γρήγορα μπορούσε.
-Υπάρχουν φήμες για έλεγχο του αεροπλάνου εξ αποστάσεως ( από επίγεια εγκατάσταση ). Είναι δυνατόν να έχει συμβεί ?
Σε καμμία περίπτωση. Κατηγορηματικά αδύνατο, απο την στιγμή που υπήρχαν πιλότοι. Τα εξελιγμένα συστήματα fly by wire δεν έχουν την δυνατότητα να αποκτούν τον έλεγχο αεροσκάφους ( επιβατηγού ) εξ αποστάσεως. Είναι συστηματα που με σκοπό την ασφάλεια της πτήσης, και ελέγχονται από το πιλοτήριο. Είναι άλλη περίπτωση από εκείνη των μην επανδρωμένων αεροσκαφών.
Τελευταία ερώτηση: Μηχανική βλάβη , ανθρώπινο λάθος , αεροπειρατεία, καιρικές συνθήκες , συνδυασμός αυτών ή εσκεμμένη προσπάθεια ? Τι από όλα αυτά ..??
Ξεκάθαρα εσκεμμένη προσπάθεια. Προσπάθεια  αποπροσανατολισμού και απόκρυψης μέσα από το πιλοτήριο. Προσωπικά δεν είμαι πεπεισμένος, πως το αεροπλάνο με την αρχική του σύνθεση  ( στο πιλοτήριο και το πλήρωμα ) έπεσε στον Ινδικό Ωκεανό.
– Όταν λέτε αρχική σύνθεση. Υπάρχει περίπτωση να άλλαξαν εν πτήσει οι πιλότοι  ή να προσγειώθηκε κάπου και να άλλαξε εκεί πλήρωμα ..?
Δεν το γνωρίζω.
O κ. Σωτήρης Ρ.  ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας :
Κύριε Σωτήρη μια πρώτη γενική  άποψη για το γεγονός ..?
 – Είναι αδύνατο εν έτη 2014 όπως και σήμερα, να μπορέσει να εξαφανιστεί ένα αεροσκάφος τέτοιας εμβέλειας και τέτοιας τεχνολογίας. Υπάρχουν δεκάδες δικλείδες ασφαλείας, τέτοιες που εξασφαλίζουν, πως  ακόμα και αν συντριβεί, θα βρεθεί στίγμα εντοπισμού.
Υπάρχει δυνατότητα να κρυφτεις απο τα radar ? Ας υποθέσουμε πως ήθελε να αυτοκτονήσει ο πιλότος και να το  πάει κάπου μακρυά! Είναι δυνατόν ?
Όχι.Για να είμαι ακριβής κατα 99,8% αδύνατο να μην εντοπιστεί είτε από επίγεια πολιτικά ραντάρ ( χαμηλής ή υψηλότερης συχνότητας ) όπως ομοίως και απο στρατιωτικά επίγεια σταθερά ή κινητά. ( χαμηλής ή υψηλότερης συχνότητας ).
Το ότι έκλεισε ο transponder όπως ξέρουμε και είναι εξακριβωμένο ? Δεν παίζει ρόλο ?
Μιλάμε για έναν πομποδέκτη, σε σήμα του πολιτικού ραντάρ και την ανταπόκριση που δίνει σε αυτό, -για την επιτηρηση και για την διαχείριση της κυκλοφορίας από το κέντρο ελέγχου – Ακόμα και έτσι , πάλι εντοπιζετε, ( χωρίς το κωδικό του βέβαια ) αλλά ξέρουμε πως υπάρχει και ίπταται μέσω RSC. ( Radar cross section ).
H ερώτηση είναι απλή τότε. Πως εξαφανίστηκε ?
Κατα την γνώμη μου δεν εξαφανιστηκε. Από όσα γνωρίζω πέταξε μεταξύ 4 χωρών ( 4 F.I.R Flight Information Region ) .Όποιος νομίζει μόνο και μόνο λόγω του αποκλεισμού του εσωτερικού αναμεταδότη, πως μπορεί να χαθεί , είτε δεν γνωρίζει τα βασικά είτε δεν έχει σχέση. Μου είναι αδιανόητο, πως σε τουλάχιστον 4 FIR (  Μαλαισίας , Βιτενάμ , Ταϊλάνδης και Αυστραλίας ) να μην έχει εντοπιστεί είτε από ραντάρ υψηλής συχνότητας ( c / x / KU )  είτε χαμηλής, στρατιωτικά ή πολιτικά σε οποιοδήποτε  μήκος συχνότητας UHF/VHF. Ούτε 0,00001%. Και επαναλαμβάνω,πως ακόμα και έτσι υπάρχουν δορυφορικά συστήματα ελέγχου εντοπισμού, όπως και επίγεια ραντάρ που δεν εντοπίζουν βαση ραδιοκυμάτων μόνο  αλλά υποατομικών σωματιδίων. 
Να θεωρήθηκε  ” εχθρικό ” απο καποια χώρα και να κατερρίφθει ?
Πιθανόν αλλά σε  αυτή  την περίπτωση θα το γνωστοποιούσαν φαντάζομαι. Χώρια που θα υπήρχαν συντρίμμια, κοντά από το σημείο κατάρριψης , οπότε προφανώς και  κάτι θα είχε βρεθεί.
 Σε U.F.O. να πιστέψουμε ?
Αν σου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας! ( γελάει… ) Ούτε καν ..
Τι σας προβληματίζει περισσότερο στο πως δεν βρέθηκε ?
Ότι τα στρατιωτικά radar κάποιων χωρών δεν έδωσαν τις συντεταγμένες. Ξέρουμε πως υπάρχουν δυνατότητες εντοπισμού σε εμβέλεια 300 χλμ σε χαμηλής συχνότητας.Επίσης, το ότι λανθασμένα επιχειρούσαν να εντοπίσουν το μαύρο κουτί για πάνω από ένα μήνα σε τελείως διαφορετική περιοχή από εκεί που  θα έπρεπε, δείχνει  σύγχυση στις πληροφορίες , είτε σκόπιμη είτε μη. 
Σχετικά με την προσέγγιση doppler ? Oι ερευνητές εικάζουν πως μέσω αυτης της μεθόδου, χάραξε μια πορεία, μέχρι να πέσει ανοιχτά της Αυστραλίας στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Οk! Η προσέγγιση μέσω της μεθόδου doppler πράγματι ισχύει, και είναι μια έμμεση προσέγγιση. Δεν την αμφισβητώ αλλά το πρόβλημα εντοπισμού παραμένει. Εξάλλου μπορεί να παραπλανηθείς  εύκολα από μια τέτοια προσέγγιση ώστε να εντοπίσεις το σημείο συντριβής. 
Τελευταία ερώτηση : Ανθρώπινο λάθος, καιρικές συνθήκες , αεροπειρατεία, τεχνική βλάβη , συνδυασμών κάποιων από όλα αυτά  ή εσκεμμένη προσπάθεια ?
Έχω καταλήξει και είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως υπάρχει μια εσκεμμένη προσπάθεια. Τώρα αν συνδυάζεται με κάποια μορφή αεροπειρατιας ή εκβιάσης των πιλότων ώστε να καθοδηγηθούν σε αλλαγή πορείας είναι απλά εικασία. Προσωπικά δεν πιστεύω πως υπάρχει ατύχημα. Νομίζω πως έχουμε μια προ-σχεδιασμένη & συντεταγμένη αλλαγή πορείας. Από εκεί και πέρα πλην των F.I.R υπάρχουν και οι Ο.Ι.R  ( Oceanic Information Regions ). Αυτοί που τις ελέγχουν γνωρίζουν περισσότερα.
* Τα συμπεράσματα δικά σας μάγκες!

ΠΑΝΙΩΝΑΚΙΑΣ

Σχολιασμός

Κοινοποιήστε το: