Η απόδοση του Ζίβκοβιτς χαμηλώνει σταδιακά | Sons Of Football
Ο Ζίβκοβιτς αποτελεί έναν από τους ελάχιστους χαρισματικούς παίκτες στην Ελλάδα. Η ποιότητα του μας έχει κερδίσει το σεβασμό, αλλά και το θαυμασμό σε όσα κυρίως επέτυχε στα αρχικά του παιχνίδια τόσο στο πρωτάθλημα, όσο και στην Ευρώπη. Από τότε βέβαια, η απόδοση του έχει εξασθενήσει, καθώς στο πέρασμα των αγωνιστικών χάνει τον ρόλο του εντός γηπέδου.
Όπως είχαμε πολλάκις αναφέρει στις πρώτες μας εντυπώσεις, η μαεστρία του Ζίβκοβιτς επιβεβαιώθηκε και με τον πιο αισθητό τρόπο εναντίον της Αϊντχόβεν. Δικαιώνεται η ικανότητα του τόσο στις εκτελέσεις, όσο και στις έξοχες εμπνεύσεις του. Πρώτον, το εκπληκτικό συρτό σουτ στο πρώτο γκολ του Σβαμπ σε εκείνο τον αγώνα, ενώ στο επόμενο προσωπικό του γκολ πρόσθεσε δείγμα της άρτιας τεχνικής του κατάρτισης. Ασύλληπτο κοντρόλ, λες κι είχε ενσωματωμένο μαγνήτη στο αριστερό του πόδι λίγο πριν την εκτέλεση. Πανομοιότυπο έξοχο γκολ υπήρξε και το δεύτερο προσωπικό του στην ίδια βραδιά με τους Ολλανδούς στη Τούμπα. Βασιζόμενος στη γνωστή του κίνηση εκ των έσω στην αντίπαλη εστία, αφοπλίζοντας τους αμυντικούς.
Για μια μακρά σειρά αγώνων, ο ίδιος και ο Τζόλης αποδεικνύονταν τα βαρόμετρα του ΠΑΟΚ, με το να συγκεντρώνει η ομάδα όλο το πλεονέκτημά στις πλευρές με τους δύο προαναφερόμενους. Παρότι στο πρώτο μισό της σεζόν απουσίαζε ικανό φορ που να ακολουθεί σε εμπνεύσεις τους Ζίβκοβιτς και Τζόλη, οι δύο τους υπήρξαν άψογοι στις πρώτες σκέψεις του Φερέιρα για ένα συμπαγές 5-3-2 (ή κατ’ ανάγκη 3-5-2), αλλά και για ένα σχήμα διαθέσιμο για αντεπίθεση στον ανοιχτό χώρο. Το παιχνίδι έναντι της Μπενφίκα ήταν μάλιστα η απόδειξη στο πως θα κινούνταν ο Αμπέλ στη δεύτερή του σεζόν. Ωστόσο, η νέα προσαρμοσμένη τακτική του Πορτογάλου ξεθώριασε με την φυγή του και στη προαγωγή αντίστοιχα του Πάμπλο Γκαρσία. Τότε λοιπόν, στην επιθετική φιλοσοφία του Ουρουγουανού ήλθαν και οι πρώτες απόπειρες των αντιπάλων να εμποδίσουν τη δράση των Τζόλη και Ζίβκοβιτς.
Λόγου χάρη στο σημαδιακό ντέρμπι με τον Άρη στο Χαριλάου, για πρώτη φορά παρατηρήσαμε τον επιτυχή μπλόκο στα δύο φτερά του Δικεφάλου. Ανήμπορη λοιπόν, η ομάδα να αναπτυχθεί ορθολογικά – με παντοτινή αδυναμία φέτος στον άξονα και τα χαφ -, ήρθε και η πτώση του Σέρβου εξτρέμ. Κι αν ο Τζόλης συνεχίζει να εξελίσσει τη τέχνη του γκολ (με επιτυχία), ο βιρτουόζος Ζίβκοβιτς διακρίνεται κυρίως στη δημιουργία, αλλά και την προσωπική ενέργεια όταν μάλιστα ολόκληρη η σύνθεση παραληρεί απέναντι σε συνειδητοποιημένη ομάδα αμυντικά. Όμως, η σταδιακή πτώση του Σέρβου επηρεάζεται μονάχα από τον περιορισμό δράσης στη πτέρυγα;
Η απάντηση ενδεχομένως είναι πιο σύνθετη, αφού και ο Γκαρσία άλλαξε και τους δύο στις πλευρές και λύση για τον Σέρβο δεν βρέθηκε. Καθώς τα ανάποδα πόδια τους στις αρχικές θέσεις, ήταν ήδη προς όφελος τους. Και του ευέλικτου Ζίβκοβιτς, αλλά και ενός εκτελεστή τύπου Τζόλη. Το πρόβλημα στην απουσία του Σέρβου απαντάται στην είσοδο του εξίσου ποιοτικού Ουάρντα. Με το που ο ΠΑΟΚ ενισχύθηκε σημαντικά στο επιθετικό σκέλος, η ισχυρή προσωπικότητα του Αιγύπτιου εντός αγωνιστικού χώρου πιθανόν «σκέπασε» τον Σέρβο. Τον απώθησε από τα κύρια καθήκοντα, καθώς και ο Ουάρντα επιθυμεί να έχει τη μπάλα διαρκώς στη κατοχή του. Είναι ο παίκτης, από τον οποίο περνά όλη η ανάπτυξη της ομάδας. Είτε θα επιλεχθεί ο άξονας, είτε η πάσα-κλειδί στα φτερά, πλέον ο Αιγύπτιος έχει τον αρχικό λόγο έναντι οποιουδήποτε άλλου στη κατάληξη μίας ευκαιρίας. Ακόμη, άξιο παρατήρησης είναι και η αγωνιστική συμπεριφορά του Ζίβκοβιτς, καθώς λιγόστεψαν οι πρωτοβουλίες στα πόδια του. Για τον ρόλο του τελικού αποδέκτη επιλέγεται ευκολότερα ο Τζόλης ή ένας εκ των Κρμέντσικ και Σβιντέρκσι, ενώ ο ίδιος παραμένει εν ολίγοις στο περιθώριο τελευταία.
Είναι πασιφανές πως ο τεχνίτης Ζίβκοβιτς έχει χάσει τον προσανατολισμό του στο γήπεδο. Και σημασία έχει ο προπονητής και το επιτελείο του να τον απαλλάξουν από το βραχυκυκλωμένο επιθετικό κομμάτι. Σε μία ανταγωνιστική γραμμή λοιπόν, που πλέον ο Ουάρντα ελέγχει απόλυτα την λειτουργία της, αλλά και οι νεοφερμένοι Καγκάβα και Κρμέντσικ αποτελούν παίκτες που επιθυμούν εξίσου την μπάλα στα πόδια τους για αρκετά δευτερόλεπτα.